Outlook synchroniseerde gisterenavond niet bij wie de e-maildienst opent via de Gmail-app. Google startte al een onderzoek naar de reden waarom het synchroniseren met de servers van Microsoft mislukte.
Rond zes uur gisterenavond lokale tijd kwamen bij Google verschillende meldingen binnen over een synchronisatieprobleem met Outlook. Het bedrijf schoot onmiddellijk in actie en startte een onderzoek. Rond vier uur deze nacht waren de problemen opnieuw van de baan.
lees ook
Outlook-mailboxen overladen met spam
Het was dus misschien een rustige avond voor landgenoten die ook na de uren de mailbox in de gaten blijven houden, maar grote werkhinder zal er in het algemeen niet zijn geweest binnen ons land.
Synchronisatieprobleem
Na een goed uur onderzoek vond de techgigant al waar het probleem zat. “IMAP-synchronisaties met Microsoft-servers ondervinden storingen die Gmail-synchronisatieproblemen veroorzaken. We denken momenteel dat het probleem alleen van invloed is op gebruikers die hun e-mail synchroniseren vanaf Outlook-servers”, verklaart het status dashboard.
Wat later kwam de verduidelijking over welke gebruikers nu exact last konden ondervinden. Het gin om gebruikers die toegang vroegen tot Outlook en Hotmail via de Gmail-applicatie.
In de communicatie werd verder nooit gesproken over problemen met Exchange. Dat is de zakelijke e-mailformule van Microsoft. Het is dus goed mogelijk dat je zelf nooit iets merkte van de storing.