Adobe integreert generatieve AI in GenStudio en Firefly 

Adobe versnelt het contentproces met generatieve AI in GenStudio, en Firefly helpt bedrijven met het creëren van gepersonaliseerde content.  

Adobe lanceert op zijn jaarlijkse Summit-event nieuwe productinnovaties waarmee merken hun volledige contentketen kunnen optimaliseren en automatiseren. Adobe GenStudio vormt het generatief AI-first-aanbod waarin marketingteams het volledige contentproces kunnen uitvoeren met behulp van generatieve AI. Adobe Firefly heeft dan weer nieuwe AI-functies in petto om bedrijven te helpen met het creëren van gepersonaliseerde content.  

Adobe GenStudio

Adobe GenStudio is een genAI-first-aanbod waarmee marketingteams snel en on-brand content kunnen plannen, creëren, beheren, activeren en rapporteren. GenStudio bevat een geïntegreerde reeks producten om het contentproces te versnellen.  

Marketeers hebben dankzij GenStudio alle tools op één plek. Zo kan je bijvoorbeeld heel eenvoudig een afbeelding genereren op basis van brand assets, copy schrijven door middel van een prompt en de Facebook-campagne in GenStudio laten draaien. Wil je de campagne ook op andere mediaplatformen publiceren? Dan kan je die in één klik omzetten naar aangepaste assets voor de diverse sociale mediakanalen. De resultaten zijn nadien te raadplegen via de geïntegreerde statistieken in GenStudio. Interessant voor marketeers die alle tools op één plek in handen hebben en op een efficiënte manier het contentproces willen uitvoeren.  

lees ook

Adobe lanceert nieuwste versie Express-app met focus op sociale content 

Adobe Firefly

Adobe Firefly is geïntegreerd in alle workflows met nieuwe Firefly Services en aangepaste modellen. Hiermee kunnen marketeers op een geautomatiseerde en uniforme manier inhoud creëren en produceren, met het oog op personalisatie. Met aangepaste modellen kunnen bedrijven Firefly verder trainen op basis van hun eigen producten, campagne- en merkstijlen.

Adobe – Firefly

Adobe is lang niet meer alleen aanwezig in het creatieve landschap. De online designtool Canva laat zich steeds meer gelden in dit domein en heeft recent Affinity overgenomen. Hiermee heeft Canva de rechtstreekse concurrent van Adobe in handen: Affinity Designer, Photo en Publisher.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.