Adobe Express krijgt enterprise-versie en krijgt toegang tot Firefly

Tijdens zijn Adobe Summit heeft Adobe meerdere nieuwe tools en functies aangekondigd, waaronder een Enterprise-laag voor Adobe Express en een nieuwe dienst genaamd Adobe Product Analytics. 

Adobe Summit vindt momenteel (van 21 maart tot 23 maart) plaats in Las Vegas. Dit is de eerste keer sinds 2019 dat het event weer voor publiek wordt gehouden. Een van de grootste onthullingen die het bedrijf tot nu toe tijdens het event deed, was de komst van een generatieve AI-tool genaamd Adobe Firefly

Adobe Product Analytics

Met de nieuwe cloud-dienst Adobe Product Analytics kunnen bedrijven kansen ontdekken om hun applicaties en websites te verbeteren. De dienst wordt onderdeel van Experience Cloud en vormt een aanvulling op de bestaande analysetools binnen het platform. 

Adobe Product Analytics geeft bedrijven de mogelijkheid om bij te houden hoe gebruikers omgaan met hun applicaties en websites. De dienst komt met grafieken die globale statistieken laten zien (zoals het percentage dat een aankoop doet), maar gebruikers kunnen ook meer gedetailleerde data bekijken. 

Met de nieuwe analysetool kunnen softwareteams de populariteit van de functies binnen een applicatie meten. Ook kunnen ze verschillen tussen iOS- en Android-apps meten. Op basis van deze informatie, kunnen ze gedeeltes van de app opnieuw ontwerpen om de betrokkenheid te verbeteren. Ook kunnen ontwikkelaars de reacties van gebruikers op applicatie-updates meten. 

Niet alleen ontwikkelaars, maar ook marketingafdelingen hebben baat bij de analysetool. Zo laat de dienst zien welke marketingcampagnes ervoor hebben gezorgd dat een gebruiker zich heeft aangemeld voor een applicatie of website. Bovendien brengt de functie in kaart welke acties kopers nemen, voordat ze een aankoop doen. 

lees ook

Adobe gaat met Firefly de concurrentie aan met DALL-E

Adobe Express for Enterprise

Met Adobe Express kunnen bedrijven allerlei soorten content maken, van branding content tot aan social media posts, zonder dat ze daar veel design-skills voor nodig hebben. De tool is het antwoord van Adobe op de populariteit van Canva.

Adobe bracht de tool in 2021 oorspronkelijk uit als Creative Cloud Express om Adobe Spark te vervangen. Later veranderde de naam naar Adobe Express. 

Adobe Express for Enterprise wordt geïntegreerd met het digitale asset management aanbod van het bedrijf, genaamd Adobe Experience Manager. Bovendien krijgen bedrijven met het Enterprise-lidmaatschap toegang tot Adobe Firefly, waarmee ze afbeeldingen en teksteffecten kunnen genereren die veilig zijn voor commercieel gebruik. Verder krijgen Enterprise-klanten toegang tot stockafbeeldingen, videos, lettertypen en templates. 

Om nog verder te voldoen aan de behoeften van Enterprise-klanten, komt het lidmaatschap met samenwerkingstools. Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld teamleden uitnodigen om te reageren op een specifieke versie van een project. 

Adobe Express for Enterprise is beschikbaar in bèta voor Creative Cloud Enterprise-klanten. Adobe heeft nog niet bekend gemaakt wat een abonnement gaat kosten, maar om alvast een idee te geven: Adobe Express premium-abonnementen beginnen bij € 12,09 per maand. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.