Tableau CRM wordt Salesforce CRM Analytics

Salesforce

Salesforce verandert Tableau CRM nog eens van naam. De oplossing heet nu Salesforce CRM Analytics en krijgt binnenkort verschillende extra functies.

Eerst heette het product Einstein Analytics, in 2020 werd dat Tableau CRM en nu doopt Salesforce de oplossing om tot CRM Analytics. In de zomer krijgt Salesforce CRM Analytics een grote nieuwe release met onder andere diepere integratie met Slack. De naamwijziging moet duidelijk maken aan klanten van Salesforce dat de dienst op hun maat is ontwikkeld.

Salesforce CRM Analytics was aanvankelijk gebaseerd op de Einstein AI- en analytics-technologie van Salesforce zelf. Na de overname van BI-specialist Tableau veranderde de dienst van naam om de bijgekomen expertise in de verf te zetten. Intussen bleef de dienst evolueren en vindt Salesforce het opnieuw belangrijk om zijn eigen branding naar voren te schuiven. Bovendien wordt het onderscheid met het Tableau-merk duidelijker, aangezien dat ook nog steeds bestaat.

Verticale markten

Naast de Slack-integratie kunnen klanten zich in de nabije toekomst aan sectorspecifieke functies verwachten. Die zijn gekoppeld aan het verticale cloudaanbod van het bedrijf en werken met de Financial Services Cloud, Manufacturing Cloud, Consumer Goods Cloud en Communications Cloud.

Verder introduceert Salesforce Net Zero Analytics, dat data verwerkt van het reisdepartement, voertuigen, inkoop en andere departementen om de CO2-afdruk van een organisatie in kaart te brengen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.