Skype-advertenties maken plaats voor nieuwe AI-functies 

Skype

De advertenties in de berichten-app Skype maken plaats voor nieuwe AI-functies, waaronder een verbeterde AI-afbeeldingsgenerator.  

Skype, de berichten-app van Microsoft, wordt volledig advertentievrij om de gebruikerservaring te verbeteren. Volgens een officiële forumpost maken de advertenties in Skype plaats voor nieuwe AI-functies. Deze omvatten een op AI-gebaseerde afbeeldingsgenerator met een verbeterde userinterface. Momenteel zijn de wijzigingen enkel van toepassing voor Skype Insiders.  

Advertentievrij

Alle advertenties van Skype- kanalen en platform zullen verwijderd worden. Het bedrijf wil hiermee een overzichtelijkere en fijne gebruikerservaring creëren, zoner afleidingen door advertenties. Deze wijzigingen zouden doorgevoerd worden bij de nieuwste Insider-versie 8.125.76.201. Momenteel worden Skype-kanalen gevuld met advertenties en MSN-inhoud.

Nieuwe AI-functies

De advertenties maken plaats voor nieuwe AI-tools in Skype. Deze omvatten een nieuwe AI-functie voor het genereren van afbeeldingen, die meteen vanuit de chat verstuurd kunnen worden. De afbeeldingsgenerator zal beschikbaar zijn vanuit het chatvenster maar ook in de bovenste balk. Bovendien is de gebruikersinterface visueel aantrekkelijker gemaakt en worden de menuopties geoptimaliseerd.  

Verder introduceert Skype OneAuth-integratie voor iOS om het aanmeldingsproces eenvoudiger te maken in alle Microsoft-apps. Deze nieuwe functies zijn enkel beschikbaar voor Skype Insiders, het is nog niet duidelijk wanneer ze algemeen beschikbaar worden gesteld.

Hoewel deze wijzigingen een stap in de goede richting zijn voor Skype, is de weg nog lang. Het bedrijf moet namelijk opboksen tegen andere gratis platformen zoals Teams, Zoom en WhatsApp, die op basis van innovatie een grote voorsprong hebben. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home