Jabra laat AI meebellen met contactcenters

ai voor contactcenters jabra

Jabra breidt zijn Engage AI-software voor contactcenters uit met een premiumversie die niet alleen analyseert wat er gezegd wordt tijdens gesprekken, maar ook toon kan analyseren.

Jabra introduceert Engage AI Complete: een uitbreiding van de Engage AI-software die gesprekken in contactcenters realtime analyseert op inhoud en toon. De oplossing combineert generatieve AI, spraak-naar-tekst en ruisonderdrukking om medewerkers direct te ondersteunen en klantgesprekken te verbeteren.

Inhoud en toon

Met Engage AI Complete krijgen medewerkers in contactcenters realtime transcriptie en inzichten. De software detecteert niet alleen wat er gezegd wordt, maar ook hoe, en filtert achtergrondgeluiden weg. Zo kunnen medewerkers zich beter concentreren op het gesprek.

De oplossing biedt automatische samenvattingen van gesprekken, herkent de reden van het contact en duidt belangrijke onderwerpen aan. Daarnaast geeft het inzicht in het sentiment van de klant, wat managers helpt om snel in te spelen op problemen en medewerkers gerichter te coachen.

Premiumversie

Jabra vinkt heel wat trends af en combineert spraakintelligentie, toonherkenning en ruisonderdrukking. De software is gebaseerd op jaren onderzoek en miljoenen geanalyseerde gesprekken. Medewerkers ontvangen directe feedback om gesprekken te verbeteren, terwijl managers via een dashboard prestaties kunnen volgen en sturen. Het resultaat is een hogere klanttevredenheid, minder personeelsverloop en efficiëntere processen binnen contactcenters, beweert Jabra.

Engage AI Complete is vanaf juni 2025 wereldwijd beschikbaar voor 50 euro per gebruiker per maand. Dit kan je zien als een ‘premiumversie van de basisversie Engage AI Core, beschikbaar voor 25 euro per gebruiker per maand. De oplossing werkt met Jabra-headsets, maar is ook compatibel met andere professionele headsets.