Proximus Enterprise ondergaat een transformatie en gaat voortaan door het leven als Proximus NXT. Daarmee wil Proximus de IT-diensten van de bedrijfstak in de verf zetten.
Proximus geeft zijn Enterprise-afdeling een nieuwe naam: Proximus NXT. Met die nieuwe merknaam wil de provider grote bedrijven bijstaan in hun digitale transformatie. Proximus kiest voor een ietwat nieuwe positionering van de bedrijfstak, waarbij moderne technologie- en IT-diensten centraal staan.
Wegwijs door de technologie
Proximus noemt technologietrends zoals AI, data-analyse, VR, kwantumcomputers, machine learning en migraties naar de cloud als uitdagingen. Proximus NXT moet klanten helpen om doorheen die technologietrends hun weg te vinden.
Het bedrijf is naar eigen zeggen goed geplaatst om die taak op zich te nemen. De basis daarvoor is de eigen telecom-expertise, gecombineerd met een uitgebreid ecosysteem en een brede klantenkennis binnen de Benelux. Fiber en 5G zijn belangrijke aspecten klinkt het, maar Proximus NXT moet in de verf zetten dat de provider meer troeven in huis heeft dan alleen kennis over telecomconnectiviteit.