Socio moet een gat vullen in het huidige Webex-portfolio en hybride events mogelijk maken. Vandaag is Cisco Webex voornamelijk een videovergaderplatform.
Met de komst van Socio haalt Cisco heel wat expertise in huis rond hybride event management. De overname past binnen het doel om van Webex ook een eventplatform te maken. Socio huisvest 135 werknemers en werd in 2016 opgericht. Het haalde ongeveer 7 miljoen dollar op aan investeringskapitaal en heeft volgens TechCrunch klanten als Microsoft, Google, Jet Blue, Greenpeace, PepsiCo and Hyundai.
Eind vorig jaar kocht Cisco ook al Slide over om interactieve elementen toe te voegen aan online evenementen. De huidige pandemie maakt van virtuele events de standaard, maar zelfs na de terugkeer naar het normale leven met fysieke events zullen virtuele varianten belangrijk blijven. Om klaar te zijn voor die toekomst, wil Cisco Webex graag uitbreiden in de nabije toekomst.
Naast virtuele events benadrukt Jeetu Patel, SVP en GM van security en collaboration binnen Cisco, dat werken in de toekomst ook hybride wordt. “Hybride werken of grote evenementen, we willen Webex voor beide use cases interessant maken. Of het nu een 1-op-1-call is, een kleine team huddle, een groepsmeeting of een groot event, we willen de wrijving weghalen en mensen met elkaar laten engageren op een inclusieve manier.”
Hij benadrukt dat met Slido elke stem gehoord kan worden, zelfs wanneer je niet praat. Socio maakt het mogelijk om je stem te horen bij een groot aantal mensen.
lees ook
Cisco Webex lanceert tool voor een betere werk-privébalans
De twee overnames moet van Cisco een serieuze speler maken in de hybride eventmarkt. Ook al zullen fysieke events hun comeback maken na de pandemie, hybride events hebben nu bewezen dat ze een waardig alternatief kunnen zijn. De overname wordt gefinaliseerd Q4 2021. Het doel is om Socio te integreren in WebEx, maar Cisco laat weten dat het platform ook nog blijft bestaan als een stand-alone product.