Trello voegt nieuwigheden toe aan platform

Trello

Trello, de online tool om projecten en taken mee te beheren, voegt nieuwe mogelijkheden toe. Het bedrijf zet zelfs in op een plan voor kleine ondernemingen.

Trello, de online projectmanagement- en samenwerkingstool, heeft enkele nieuwigheden van het platform aangekondigd en voegt ook een plan voor kleine ondernemingen toe. De uitbreiding komt er na het bereiken van wel 100 miljoen gebruikers en het integreren van de no-code tool Butler in Slack en Jira.

Michael Pryor, medeoprichter en CEO van Trello, geeft aan dat de vraag naar projectmanagementtools – met veel potentie en gebruiksgemak – steeds sterker stijgt. Zeker in kleine teams die de shift maken van e-mail, rekenbladen en post-its naar online tools.

Het ‘Standard’ plan

Om die kleine ondernemingen of teams in hun noden te voorzien, rolt Trello nu een ‘Standard’ plan uit voor 5 dollar per gebruiker per maand. Dat zit net tussen het gratis plan en het nieuwe ‘Premium’ plan in. Het Premium plan, voorheen bekend als ‘Business Class’, vraagt 10 dollar per gebruiker per maand.

Het Standard plan biedt ongelimiteerd gebruik van Trello-borden, waar je al je informatie op één plek kan opslaan. Daarnaast krijg je meer automatische functies die de productiviteit van je team kunnen verhogen. Ook checklists om taken te kunnen verdelen en aanpasbare velden voor de kaarten op je bord zijn een extraatje.

Trello bord
Bron: Trello

Automatisering

Trello wil duidelijk inzetten op meer ingebouwde automatisering in zijn tools. Het Premium abonnement biedt zelfs ongelimiteerde automatisering aan. Alle klanten, van het gratis plan tot het Premium plan, kunnen automatisatieregels schrijven op kaarten en lijsten wanneer ze daar nood aan hebben. De meest voorkomende regels zullen zelfs aangeboden worden in het menu. Daarnaast kunnen gebruikers deze regels makkelijk delen met andere borden, zodat teamleden er ook gebruik van kunnen maken.

Upgrades

Verder krijgen alle gebruikers toegang tot ongelimiteerde ‘Powers-Ups’: upgrades of integraties met andere tools. Voorheen kon je als gratis klant maar één upgrade per bord doen. Nu kunnen teams hele workflows bouwen vanuit Trello en gebruik maken van integraties met Slack, Google en Dropbox. De meeste upgrades zijn gratis, al zijn er enkele apps van derden waar je een maandelijks bedrag voor moet neertellen.

lees ook

Hoe je team helpen om productief te blijven bij thuiswerk?

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home