Microsoft brengt de komende twee maanden automatisch aanvullen van zinnen en woorden naar de desktopversie van Outlook. De nieuwe functionaliteit wordt automatisch ingeschakeld voor Microsoft 365-gebruikers en ondersteunt voorlopig enkel de Engelse taal.
Wie vandaag voornamelijk de webversie van Outlook gebruikt, zal bovenstaand nieuwtje als oud bestempelen. In de webversie kan je namelijk al sinds midden vorig jaar automatisch aanvullen gebruiken. In de loop van januari en februari rolt Microsoft de functionaliteit ook eindelijk uit naar de desktopversie van Outlook.
Wie Google Workspace (vroeger G Suite) gebruikt op kantoor, kan al langer gebruik maken van ‘Smart Compose’ om woorden en zinnen eenvoudig af te maken met één druk op de Tab-toets.
Uitrol start vanaf nu
Microsoft gebruikt dezelfde werkmethode met de Tab-toets. Om een zin of woord af te werken, dien je één keer op Tab te drukken. Wie de mobiele versie van Outlook gebruikt op zijn smartphone, kan de zin of het woord automatisch aanvullen door naar rechts te vegen op het aanraakscherm. Ben je niets met de suggestie op het scherm? Typ gewoon verder zoals je vroeger deed.
lees ook
Microsoft Outlook: 10 e-mailtips voor een efficiënte mailbox
De Microsoft 365 Admin Portal meldt dat de functie vanaf begin januari wordt uitgerold, maar dat het tot eind februari kan duren voordat iedereen ermee aan de slag kan. Voorlopig kan je de functie enkel gebruiken in Engelstalige e-mails. Ondersteuning voor andere talen komt er volgens Microsoft aan in de nabije toekomst.