Affinity viseert Adobe en is nu 6 maanden gratis beschikbaar

Wie de abonnementskosten van Adobe beu is, kan nu zes maanden lang gratis de Affinity creative suite testen op Mac, Windows en iPad.

Serif, de softwareontwikkelaar achter de Affinity creative suite, verhoogt de druk op Adobe. Het biedt een aantal van zijn oplossingen gratis aan gedurende zes maanden. Concreet gaat het om:

  • Affinity Photo (Mac, Windows en iPad)
  • Affinity Designer (Mac, Windows en iPad)
  • Affinity Publisher (Mac, Windows en iPad)

In tegenstelling tot Adobe werkt Serif niet met een maandelijks abonnement. Elk onderdeel kost 74,99 euro of je betaalt eenmalig 179,99 euro voor de hele suite. Deze prijzen zijn inclusief btw. Deze periode loopt er zelfs een promotie dat je 50 procent korting krijgt op de standaardprijs.

Met de verlengde testperiode van enkele weken naar zes maanden hoopt de fabrikant creatieve professionals te overtuigen om de overstap te maken van maandelijkse abonnementskosten bij Adobe naar een eenmalige licentiekost.

“Een van de dingen die we horen van potentiële klanten is dat ze het op prijs stellen om Affinity een langere periode naast hun bestaande software te kunnen gebruiken, om te wennen aan de verschillen en om hun werkmethodes aan te passen”, zegt het bedrijf achter Affinity.

lees ook

Serif lanceert versie 2 van Affinity creative suite

“Dus we zeggen ‘probeer alles en betaal niets’ omdat we begrijpen dat het een grote stap kan zijn om te veranderen, vooral voor drukke professionals.”

Serif benadrukt dat je na de testperiode nergens aan vasthangt. Is het niet naar wens of mis je bepaalde functies die Adobe CC wel heeft, dan kan je blijven werken met de tools die je altijd al gebruikte.

Sinds eind maart is Affinity in handen van Canva. Die laatste wil met de overname naast de kenniswerkers zonder designtraining ook de professionele designers overtuigen. Onder het nieuwe bewind zullen die eenmalige licenties ook blijven behouden. Beide bedrijven stuurden een gezamenlijk statement de wereld uit waarin ze zweren dat Affinity-gebruikers niet in een abonnement zullen geduwd worden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home