IDC: virtual en augmented reality groeien explosief in 2018

augmented reality ar vr

In een nieuwe studie van IDC wordt verwacht dat virtual reality (VR) en augmented reality (AR) explosief groeien in 2018. Dit jaar groeit de markt met 92% en zal tot 2022 jaarlijks gemiddeld met 72% blijven stijgen. De grootste groei zit bij consumentengoederen, media, onderwijs en overheid.

De nieuwe studie van IDC toont aan dat VR en AR in de lift zitten. Nieuwe hardware en lagere prijzen zorgen ervoor dat de markt verder blijft evolueren. In 2018 verwacht IDC dat 27 miljard dollar wordt gespendeerd aan AR- en VR-producten en diensten, een groei van 92 procent vergeleken met vorig jaar.

Media en onderwijs

Naar verwachting zal over de komende vier jaar de markt gemiddeld jaarlijks met 72 procent stijgen. IDC heeft bij 20 verschillende industrietakken geà¯nformeerd, en 28 van de 39 sectoren gaan aan meer AR/VR-cases werken de komende jaren. Vooral binnen consumentengoederen, media, onderwijs en overheid wordt flinke groei verwacht.

De consumentenindustrie is wel de grootste bron van inkomsten voor AR/VR-producten en services de komende jaren met een verwachte marktwaarde van 53 miljard dollar tegen 2022. ook retail, productie- en transportindustrieën vertegenwoordigen collectief 56 miljard dollar tegen 2022.

Nieuwe software

In de distributie- en dienstensector is de groei eerder gestaag met 34% tegen 2022. VR gaming is in 2018 nog steeds de meest dominante VR/AR toepassing. Nieuwe toepassingen in 2018 omvatten onderhoud van publieke infrastructuur en 360°-onderwijsvideo’s.

Commerciële interesse in zowel AR als VR blijft hoog met nieuwe hardware die vandaag beschikbaar is en verbeterde software om ermee aan de slag te gaan.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.