NTT lanceert ‘Sustainability-as-a-Service’ op basis van 5G en andere IT-oplossingen

NTT bundelt zijn IT- en infrastructuuraanbod in een Sustainability-as-a-Service-oplossing. Daarmee biedt NTT een full stack-dienst die organisaties moet helpen om duurzaamheidsdoelstellingen te halen.

NTT stelt Sustainability-as-a-Service voor. Dat is een dienst waarbij de Japanse multinational zijn IT-diensten verzamelt in een full stack-oplossing, gecombineerd met consulting. Dat moet bedrijven helpen om hun doelstellingen te halen maar ook sneller te reageren wanneer er incidenten zijn.

Combinatie van oplossingen

Dat klinkt flou, dus wat doet NTT nu concreet? Sustainability-as-a-Service is een verzameling van oplossingen waaronder IoT, Private 5G, Edge Compute, machine learning, digitale twins en het NTT Smart Solutions Platform. Met die oplossingen wil NTT een organisatie een beeld geven van de huidige situatie met betrekking tot bijvoorbeeld emissies. Denk aan sensoren die via 5G in realtime uitstoot doorgeven, met daar bovenop een ML-algoritme dat alarm slaat wanneer er iets dreigt mis te lopen.

lees ook

NTT en VMware lanceren Edge-aanbod met privaat 5G-netwerk as-a-Service

De oplossing moet bedrijven helpen om hun CO2-afdruk te verminderen en hun toeleveringsketen te optimaliseren. NTT ziet in eerste instantie potentiële klanten bij de productiesector, de zorg, transport en logistiek.

Drie componenten

NTT stopt volgende zaken in Sustainability-as-a-Service:

  • Monitoring op afstand: Sensoren kunnen verontreinigde stoffen meten in de lucht en het water in fabrieken over de hele wereld. Dat kan in realtime. Verder verklapt sensordata welke processen energie verbruiken en hoeveel. Voor transport meten ze de uitstoot van broeikasgassen en helpen ze in het beheer van het wagenpark.
  • Digitale tweelingen en Smart Solution: Een digitale tweeling kan dienst doen als het brein van een systeem dat via machine learning problemen voorspelt.
  • Automatisering: De totaaloplossing kan problemen automatisch oplossen of indien nodig zelf tickets aanmaken voor de ondersteuningsafdeling. NTT focust zich dan specifiek op problemen met een milieu-impact.

NTT Sustainability-as-a-Service is in wezen niets nieuws. NTT combineert bestaande digitale technologie en bundelt ze in een aanbod dat in een groene verpakking zit. Zo toont het bedrijf hoe automatisering en digitalisering ook een belangrijk ecologisch kantje kunnen hebben. Dat komt bovenop bestaande voordelen die organisaties verkrijgen van automatisering, zichtbaarheid en preventief onderhoud.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home