NTT lanceert een hele waaier aan IoT Services for Sustainability. Deze end-to-end oplossingen helpen bedrijven om hun duurzaamheidsinitiatieven te realiseren. Dankzij een slim gebruik van IoT-connectiviteit kunnen ze datagestuurde beslissingen nemen die hun CO2-voetafdruk verkleinen.
De oplossingen omvatten:
- Meteruitlezing via OCR: een optische meterlezer die gegevens van elk type meter (water, elektriciteit, gas) zo goed als ‘live’ registreert. De meter kan alle soorten waarden uitlezen, inclusief druk en temperatuur.
- Beheer van waterlekken: deze technologie gebruikt het IoT om slimme ruimten tegen waterschade te beschermen.
- Voorspellend onderhoud: de oplossing verzamelt gegevens van sensoren om modellen te creëren die incidenten zoals storingen, onderbrekingen en ongevallen voorspellen en aangeven wanneer iets aan vervanging toe is.
- Milieumonitoring: deze technologie gebruikt sensoren om verontreinigende stoffen in de lucht en in water op te sporen en de temperatuur en luchtvochtigheid te controleren.
De IoT Services for Sustainability van NTT omvatten een veilige IT-/OT-integratie en end-to-end ondersteuning. Zo kunnen bedrijven sneller genieten van de voordelen van de technologie, zoals besparing op energiekosten, een snellere vermindering van de CO2-uitstoot en een betere uitvoering van duurzame taken en processen.
De oplossingen worden ondersteund door het nieuwe LoRaWAN (Long Range Wide Area Network)-netwerk van NTT en zijn catalogus van sensoren voor het uitlezen, monitoren en verzamelen van data rond duurzaamheid.
Duurzame ontwikkelingsdoelstellingen
“Bijna twee derde van de CEO’s zegt de strategieën van hun bedrijf af te stemmen op de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de VN. Toch hebben slechts twee op de vijf bedrijven de nodige oplossingen om hun kortetermijndoelstellingen waar te maken”, verklaart Devin Yaung, NTT’s Senior Vice President of Group Enterprise IoT Products & Services.
“Daarom is het belangrijker dan ooit om onze zakelijke klanten te voorzien van duurzame oplossingen. Onze nieuwe diensten helpen organisaties hun duurzaamheidsdoelen te bereiken, bijvoorbeeld door het verminderen van afval door fabricagefouten of door het verwerven van inzicht in de CO2-voetafdruk van hun toeleveringsketen.”