Zoom wil werknemers beter verbinden met overname Workvivo

Zoom koopt de start-up Workvivo. De overname heeft weinig betrekking op de echte core business van Zoom en toont aan dat het bedrijf meer wil zijn dan een vergaderspecialist.

Zoom koopt de Ierse start-up Workvivo. Workvivo is een platform dat communicatie en engagement van werknemers binnen een organisatie stimuleert. We snijden heel wat bochten af wanneer we het platform een soort Facebook voor bedrijven noemen, maar zowel de lay-out als de integratie van een nieuwsfeed met posts en reacties doen daar toch sterk aan denken. Het is de ambitie van Workvivo om werknemers een gevoel van verbondenheid te geven met elkaar en hun bedrijf.

Bedrijfscultuur en engagement

De aandachtige lezer merkt op dat geen van die zaken ‘videobellen’ is. De acquisitie door Zoom komt in dat opzicht een beetje als een verrassing. Ze toont aan dat Zoom meer wil zijn dan een toepassing voor videovergaderingen. Met de overname wil Zoom zicht ontpoppen tot een veel breder platform dat het hele digitale aspect van hybride werken voor z’n rekening neemt. Videobellen is daar een belangrijk onderdeel van, maar andere vormen van communicatie en engagement ook.

lees ook

Digitale communicatiemiddelen zorgen voor spanningen op de werkvloer

Het is de bedoeling om Workvivo te integreren binnen het Zoom-platform. Dat lijkt ons een drastische integratie die Zoom al even hard zal veranderen als Workvivo zelf. Het team van Workvivo krijgt een plaats binnen Zoom maar wat huidige Workvivo-klanten mogen verwachten, is niet helemaal duidelijk. In het eerste kwartaal van volgend jaar moet de transactie rond zijn. De overnameprijs is niet bekend.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home