Zoom wil dat je virtueel gaat netwerken op digitale events

Zoom Events krijgt een nieuwe Virtual Networking-functie. Zoom wil deelnemers er zo toe aanzetten om tijdens een digitaal event in gesprek te gaan met andere deelnemers.

Zoom Events krijgt nieuwe functionaliteit onder de noemer Virtual Networking. Zoom stelt vast dat mensen ervan houden om op echte evenementen nieuwe contacten te leggen. Virtual Networking moet die mogelijkheid naar de digitale wereld brengen.

Uniek profiel

De functie is gekoppeld aan een netwerkprofiel uniek voor iedere deelnemer. Dat profiel kunnen mensen over verschillende evenementen heen gebruiken. Je kan het voorzien van afbeeldingen, links naar sociale media en video’s.

Zoom raadt organisatoren van een event waarin Virtual Networking actief is aan om deelnemers vooraf uitgebreid aan te manen om zo’n profiel aan te maken. Voor het event kunnen deelnemers al zien wie aanwezig is, connecties aanvragen met andere mensen en berichten sturen via sociale media of e-mail.

Chatten met andere deelnemers

Tijdens het digitale event kan het echte netwerken dan beginnen. Deelnemers moeten aangeven wanneer ze open staan voor connecties met andere digitale gasten. Je kan profielen van andere mensen bezoeken en een-op-een chatten. Wanneer het evenement is afgelopen, kan je nog steeds doorheen de deelnemers bladeren en connecties met hen aanvragen. Chatten kan onder andere in de lobby van een evenement of in de marge van de digitale beursvloer.

lees ook

Zoom kort de duur van gratis videovergaderingen in  

Zoom raadt organisatoren aan om tijdens digitale evenementen tijd uit te rekken om het digitale netwerken te faciliteren. Het bedrijf denkt dat mensen erop zitten te wachten om na enkele uren van passieve presentaties nog wat met vreemde mensen te chatten, en claimt dat de nieuwe functionaliteit de magie van echte events nabootst.

Reminders

Organisatoren kunnen tijdens hun evenement extra reminders sturen om mensen aan te manen om in contact te treden met anderen. We vragen ons af of dat wil zeggen dat we op fysieke events binnenkort ook duwtjes in de rug zullen krijgen terwijl de organisator in ons oor fluistert dat het tijd is om met andere deelnemers te gaan praten. Achteraf kunnen organisatoren van een Zoom Event dan via analytics zien hoeveel een-op-eenconnecties mensen zijn aangegaan.

Zoom denkt op basis van een onderzoek bij 150 marketeers dat hybride events de toekomst zijn. 91 procent van de bevraagden heeft aangegeven dat ze daarin geloven. Wie digitale evenementen wil organiseren en deelnemers nog langer achter hun pc wil kluisteren zodat ze met andere mensen kunnen chatten, heeft daar nu in ieder geval de tools voor.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home