Een nieuw aanbod van Zendesk moet de klantenervaring verder personaliseren. Gesprekken tussen aanbieder en klant zijn het uitgangspunt.
Zendesk is op een missie om klantenrelaties digitaal beter te kunnen onderhouden met gesprekken. Met het nieuwe Conversational CRM-aanbod moet het contact tussen bedrijf en klant verbeterd worden.
Het nieuwe aanbod voegt vijf zaken toe:
- Conversational Automation: hiermee kunnen bedrijven chatbots creëren op de socialemediaplatformen waarop zij actief zijn.
- Omnichannel-routing: dit zorgt ervoor dat een klantenvraag steeds bij de juiste medewerker terechtkomen.
- Conversational Data Orchestration: stelt bedrijven in staat om klantengesprekken op schaal te creëren door processen, eventdata en logica te verbinden.
- Analytics: stellen serviceteams in staat om klanten datagedreven inzichten te geven.
- Conversational kanalen in Zendesk Sell: WhatsApp zal worden toegevoegd als communicatieplatform waarop medewerkers contact kunnen zoeken met klanten. De gesprekken worden vervolgens doorgestuurd naar Sell, het salesplatform van het bedrijf, voor beheer en monitoring.
Werknemers ondersteunen in hybride werkwereld
Volgens het bedrijf worden gepersonaliseerde services van enorm belang in de hybride wereld. Dat geldt volgens Zendesk evengoed voor werknemers van het bedrijf die ook op afstand snel antwoorden willen krijgen.
Daarom pakt het bedrijf ook uit met een nieuw aanbod met ondersteuning voor werknemers. Vragen aan bijvoorbeeld IT en HR zouden door het systeem prioriteit krijgen. Om vragen snel van een antwoord te kunnen voorzien, werden AI en automatisering in het platform ingebouwd.