Slack introduceert uitgestelde berichten voor een betere werkbalans

Slack

Chatplatform Slack biedt zijn gebruikers voortaan de mogelijkheid om berichten op een later tijdstip af te leveren. De nieuwe functie wordt vanaf vandaag uitgerold voor desktop en mobiel.

In de desktopversie van de chatclient vind je vanaf nu naast de Verzenden-knop ook een pijltje naar beneden dat een nieuw menu toont. Hier kan je kiezen of je het bericht de dag erop wil verzenden om 9u, maandagochtend om 9u, of je kiest een eigen timing. Berichten kan je tot 120 dagen in de toekomst inplannen.

Mobiele gebruikers kunnen het nieuwe menu bereiken door iets langer op de Verzenden-knop te drukken. Dit geldt zowel voor de iOS-app als de Android-app.

De nieuwe functie moet werknemers een betere werk-privébalans geven. Wanneer je ’s avonds nog aan iets denkt, kan je de melding op de smartphone van je collega vermijden door het bericht in te plannen. Niet-dringende berichten hebben namelijk geen plaats buiten de werkuren van een werknemer. Het plannen van berichten is niet uniek. E-maildiensten als Gmail ondersteunen al langer het inplannen van e-mails.

lees ook

Salesforce koopt Slack: waarom is dat belangrijk?

Eerder dit jaar voegde Slack de functie Slack Connect DM toe aan zijn platform waar betalende gebruikers voortaan rechtstreeks berichten naar elkaar sturen, ook wanneer ze niet in dezelfde organisatie werken. De functie kan echter eenvoudig misbruikt worden, waardoor de berichtendienst al meteen maatregelen moest treffen na de lancering.

Vandaag is Slack eigendom van Salesforce, dat het chatplatform eind vorig jaar kocht voor 27,7 miljard dollar.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.