LinkedIn wil betaalde events integreren

LinkedIn werkt aan de integratie van een platform om betaalde events te organiseren. De zet past in een breder moderniseringsplan van het sociale netwerk.

LinkedIn wil gebruikers toelaten om via zijn eigen platform events te organiseren en daar tickets voor te verkopen. Dat ontdekte TechCrunch en werd bevestigd door LinkedIn zelf. De code daarvoor wordt momenteel getest. Het ziet ernaar uit dat mensen tickets kunnen kopen via LinkedIn en de organisator een dashboard krijgt om de verkoop op te volgen.

LinkedIn investeerde eerder dit jaar in Hopin. Dat bedrijf voorziet interactieve video-ervaringen en lijkt zo geknipt om events te ondersteunen, al is het niet duidelijk of Hopin iets met de plannen te maken heeft.

Logische match

Het professionele sociale netwerk probeert al een tijdje meer originele content naar zijn platform te lokken, met wisselend succes. Daarmee moet ook de interactie op LinkedIn omhoog gaan. De integratie van een eventplatform kan daar zeker bij helpen. LinkedIn speelt al een rol bij events, waar organisatoren er soms voor kiezen om genodigden te registreren via hun LinkedIn-account. Dat helpt meteen voor het netwerken achteraf. In 2019, nog voor de pandemie, lanceerde LinkedIn zelf een Events-hub maar die was meer gericht op live-evenementen. Officiële details over de verdere plannen blijven voorlopig uit.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home