LinkedIn stopt met ‘Stories’-functie en werkt aan alternatief

Vorig jaar nog voegde LinkedIn de ‘Stories’-functie toe aan het platform. Op die manier konden gebruikers snel en makkelijk videoverhalen delen. Gezien het gebrek aan interesse ervoor, verwijdert LinkedIn de verhalen nu van de gekende netwerkdienst.

In een blogpost geeft Liz Li, senior director of product van LinkedIn, aan dat het introduceren van verhalen het bedrijf veel geleerd heeft. De ‘Stories’-functie werd geïntegreerd om gebruikers op een gemakkelijke en snelle manier video’s te laten delen.

Nu wil de netwerkdienst deze kennis en ervaring inzetten om een andere videotool te ontwikkelen, die rijker is aan functies en meer kansen biedt op wisselwerking. LinkedIn wil graag een mix van verschillende media en creatieve tools op een consistente manier aanbieden op het platform, geïntegreerd met de professionele identiteit van gebruikers.

Waarom werkt het niet?

Gebruikers gaven in hun feedback aan dat het verdwijnen van verhalen een negatief kenmerk is van de tool. Ze willen namelijk dat deze zichtbaar blijven op hun profiel. LinkedIn ging er echter van uit dat gebruikers geen informele video’s zouden willen vastpinnen op hun pagina. Ook zou de kortstondigheid van de verhalen volgens het bedrijf een positieve invloed moeten hebben op het meer posten ervan.

Wat blijkt nu? Gebruikers willen vooral blijvende video’s delen die hun professionele verhaal vertellen op een persoonlijke manier. Op die manier kunnen professionals zowel hun persoonlijkheid als expertise in de kijker zetten.

Daarnaast willen professionele netwerkers meer creatieve tools aangeboden krijgen om de betrokkenheid van anderen bij hun video’s te verhogen. Op dit moment lukte dit al aardig dankzij stickers of ‘de vraag van de dag’, maar dat blijkt toch nog niet genoeg te zijn.

Volgeling van Twitter

Ook Twitter stopte in juli zijn ‘Fleets’-optie om videoverhalen te delen. Er kwamen namelijk niet genoeg nieuwe gebruikers op af. Twitter geeft aan dat het Fleets ontwikkelde om de drempel om te tweeten te verlagen bij angstige gebruikers. Toch werd de optie het meest gebruikt door netwerkers die al lustig durfden tweeten, vooral om hun tweets te versterken en direct in verbinding te staan met anderen.

Twitter onderzoekt op dit moment dus ook nieuwe manieren om de gebruikerservaring van het platform te verbeteren voor alle tweeters.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home