HP laat klanten industriële printers zelf repareren via afstandshulp met Hololens

HP lanceert een nieuwe ondersteuningsformule voor industriële printers. Daarbij kunnen klanten eventuele euvels zelf oplossen met de hulp van een technicus die via de Hololens 2 van Microsoft mee kijkt en raad geeft in AR.

HP lanceert xRServices: een mixed reality-ondersteuningsdienst voor zijn industriële printers. De dienst moet klanten sneller helpen wanneer er zich een probleem voordoet met een HP-toestel. Een klant kan immers zelf aan de slag om een probleem te diagnosticeren en op te lossen. HP maakt dat mogelijk dankzij ondersteuning vanop afstand, gecombineerd met de Hololens 2-AR-bril van Microsoft.

Expert kijkt mee

De bril moet gebruikers het idee geven dat ze met een expert aan hun zijde aan de slag gaan met hun machines. Via de Hololens 2 kan een expert mee kijken en raad geven in realtime. Instructies verschijnen via augmented reality voor de ogen van de klant en de technicus kan de AR-capaciteiten gebruiken om belangrijke onderdelen aan te duiden.

HP xRServices komt niet alleen met ondersteuning via AR, maar ook met een set van tools op locatie zodat klanten noodzakelijke reparaties effectief ook zelf kunnen uitvoeren. De dienst moet vooral voor snellere ondersteuning zorgen. Organisaties die voor hun functioneren afhankelijk zijn van bijvoorbeeld een HP Indigo-drukpers, willen downtime vooral zo snel mogelijk verhelpen. Dat ze dan zelf actie kunnen ondernemen en niet moeten wachten op een technicus die ter plaatse komt, is zeker een voordeel.

lees ook

Eerste indruk: Microsofts HoloLens 2 is klaar voor het echte werk

HP zet de Hololens 2 verder in voor onboarding. Nieuwe werknemers kunnen met de bril snel leren hoe een toestel werkt via een stappenproces en een live simulatie.

De oplossing sluit aan op andere ondersteuning door HP. Zo blijft het bedrijf ook Predictive Press Care aanbieden, waarmee problemen worden voorspeld en verholpen voor er defect effectief voor downtime zorgt.

Mogelijkheden van AR

HP xRServices is een mooie illustratie van de mogelijkheden van AR. Eén van de interessantste gebruiksscenario’s voor de Hololens 2 was van het begin al reparatie en onderhoud van toestellen zonder geavanceerde technologische expertise. Zelfs NASA experimenteert met de bril om de opleiding van astronauten voor een missie naar het ISS te beperken en ook bij Formule 1 wordt de technologie gebruikt om de communicatie tussen experts in de fabriek en technici ter plaatse te verbeteren.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home