Avaya neemt CTIntegrations over om groei van zijn cloud-aanbod te versnellen

Avaya

Communicatiesoftware producent Avaya heeft CTIntegrations overgenomen. Met deze aankoop wil Avaya de mogelijkheden van zijn OneCloud-productenpakket uitbreiden. OneCloud speelt op zijn beurt een centrale rol in het plan van Avaya om zijn bedrijfsmodel meer op de cloud te focussen. De aankoop van CTIntegrations is eerder deze maand al afgerond. 

Avaya maakt de aankoop bekend als aanvulling op zijn inkomstenrapport voor het derde kwartaal. Het bedrijf presteerde lichtelijk beter dan analisten hadden verwacht met 732 miljoen dollar aan omzet. Daarvan bestond 425 miljoen dollar uit wederkerende inkomsten afkomstig van zijn OneCloud-aanbod. 

Ten opzichte van vorig jaar heeft OneCloud een omzetstijging meegemaakt van maar liefst 275%. Met de aankoop van CTIntegrations wil Avaya de groei van OneCloud nog verder versnellen. 

Overstap naar clouddiensten

De softwareproducten van Avaya worden door bedrijven gebruikt om de samenwerking tussen medewerkers te verbeteren en communicatiefuncties toe te voegen aan applicaties. Ook biedt Avaya bijbehorende analysetools die helpen met taken, zoals het meten van de productiviteit van klantenserviceteams. 

In de afgelopen jaren is Avaya afgestapt van het verkopen van on-premises softwarelicenties. In plaats daarvan focust het bedrijf zich nu op clouddiensten. OneCloud, het productpakket dat Avaya wil boosten met de aankoop van CTIntegrations, is de kern van het cloudaanbod van Avaya. 

Nieuwe functies voor OneCloud CCaaS-platform

Met name het OneCloud Contact Center as a Service (CCaaS)-platform krijgt dankzij de overname een grote verbetering. Bedrijven kunnen het platform gebruiken om de dagelijkse werkzaamheden in hun contactcenter te beheren. CTIntegrations heeft een softwaretool genaamd CT Suite ontwikkeld die de functionaliteit van OneCloud CCaaS kan uitbreiden met nieuwe mogelijkheden. 

CT Suite maakt het mogelijk om gebruikers automatisch door te sturen naar de klantenservicemedewerker die het best in staat is om de vraag te beantwoorden. De klantenservicemedewerkers kunnen gebruik maken van een centraal dashboard waarmee ze alle openstaande support vragen kunnen beheren. Om de productiviteit van klantenserviceteams te verbeteren, biedt CT Suite een chatbot die veelgestelde vragen automatisch beantwoordt.

Naast dat het CCaaS-platform met de aankoop van CTIntegrations wordt uitgerust met nieuwe functies, betekent de acquisitie ook een verbetering voor andere onderdelen van het OneCloud-platform.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home