SAP stopt met feedback-mechanisme voor on-premises HANA

SAP wil liefst dat klanten naar de cloud verhuizen. Om die wens kracht bij te zetten, bouwt het bedrijf de ondersteuning voor zijn on-premises-aanbod verder af.

SAP wil liefst dat klanten voor de toekomst voor de cloud kiezen. De technologiereus blijft on-premises-versies van zijn in-memory-databasesoftware ondersteunen, maar schakelt zichtbaar gas terug wat de ontwikkeling ervan betreft. Concreet stopt de ERP-specialist met de feedbackfunctie voor SAP HANA on-prem.

Geen suggesties meer

Via die functie konden klanten traditioneel suggesties en opmerkingen doorgeven voor nieuwe versies. De afgelopen tien jaar hebben meer dan 100.000 gebruikers zo 700 aanvragen voor verbeteringen ingediend en gesteund. Vorige week is de laatste reviewcyclus voor SAP HANA on-premises van start gegaan maar nu stopt het Duitse bedrijf met het feedbackportaal. Ideeën met meer dan tien stemmen worden nog wel in rekening gebracht.

lees ook

SAP en de kmo: een goed idee of kloppen de vooroordelen?

Voor toekomstige updates komt er zo een einde aan de dialoog tussen SAP en klanten van on-premises-diensten. Het bedrijf wil liever focussen op de ontwikkeling van SAP HANA Cloud. Het is duidelijk dat daar het zwaartepunt moet liggen. SAP stopt natuurlijk niet met de ondersteuning van on-premises-klanten. Die kunnen op beide oren slapen. Enkel het feedbackmechanisme voor verdere ontwikkeling gaat op de schop.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home