Salesforce verbetert Data Cloud ter ondersteuning van AI-visie

De Data Cloud van Salesforce kan voortaan relevante data naar voren halen uit audio- en videocontent. Verder voorziet Salesforce meer standaardisering.

Salesforce breidt de capaciteiten van zijn Data Cloud uit op Dreamforce. De Data Cloud kan voortaan overweg met data uit audio en video. Informatie die daarin zit, wordt voortaan automatisch ontsleuteld. Dat is relevant voor bijvoorbeeld opgenomen videovergaderingen of telefoongesprekken.

Hoe de Data Cloud omgaat met de data, verandert ook. Salesforce introduceert een nieuw gestandaardiseerd semantisch datamodel zodat gegevens consequent worden geïnterpreteerd. De CMR-specialist voorziet verder verbeteringen op het vlak van realtime dataverwerking en zoekfunctionaliteit.

Integratie met agents

De uitbreiding van de capaciteiten van Data Cloud komt niet als een verrassing. Op Dreamforce onthult Salesforce een visie voor AI, gebouwd rond autonome agents. Die agents zitten in het Salesforce-platform, praten met de toepassingen, en halen hun kennis uit de gegevens in de Data Cloud.

Data Cloud hanteert een zero copy-principe en integreert intussen met data van verschillende externe partners. De oplossing staat centraal in de visie voor handige agents.

“Onze agents zijn betrouwbaar en hallucineren nauwelijks”, zegt Salesforce-oprichter Marc Benioff daarover op het podium. “Dat kan omdat we de data, de metadata, de processen en modellen hebben.” Die data en metadata zijn afkomstig van Data Cloud, dat daarom mee moet groeien met de functionaliteit die Salesforce rond agents voorziet.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.