Salesforce Lightning Order Management brengt orderbeheer samen

Salesforce heeft het Lightning Order Management aangekondigd. Het product is gebouwd op het Salesforce Lightning Platform en stelt gebruikers in staat bestellingen op schaal uit te voeren, te beheren en te onderhouden.

Nu heeft Salesforce al een arsenaal aan tools die verkoop-, service- en marketingcategorieën overschrijden. Tot nu ontbrak het Salesforce aan een integratielaag waarmee bedrijven op de bestaande systemen konden werken om orders op een naadloze manier te beheren, aldus TechCrunch.

Volgens Luke Ball, vice-president productbeheer bij Salesforce, is orderbeheer een vaak over het hoofd gezien onderdeel van het verkoopproces is. “We denken aan reclame, acquisitie en bewustzijn. We denken erover om geweldige, boeiende commerce-ervaringen te creëren in een winkel, op een website of in een app. Maar ik denk dat veel merken niet noodzakelijk denken aan de leveringservaring als onderdeel van die klantervaring.”

Order life cycle management

Het samenbrengen van orderbeheer en de vele interne- en externe belanghebbenden in een coherent systeem kan als een uitdaging worden gezien. Helemaal wanneer er sprake is van verouderde technologieën. Het gehele proces omvat rederijen, magazijnbeheersystemen, ERP-systemen en betalings- en belasting- en fraudehulpmiddelen.

Salesforces Lightning Order Management omvat nu enkele van die belangrijke onderdelen. Zo is er order life cycle management. Door Ball omschreven als ‘het brein van de operatie’. “Dit is de kernlogica van een orderbeheersysteem, het betreft alles wat verder reikt dan de Buy-knop, zoals supply chain management, orderverwerking en het vastleggen van betalingen en factuurcreatie. Naast ook voorraadbeschikbaarheid en aangepaste bedrijfslogica. Dat is het brood en de boter van een orderbeheersysteem”, aldus de vice-president.

Visuele orderworkflows

Het gebruik van Lightning Order Management begint met het bouwen van visuele orderworkflows. Gebruikers kunnen tussen systemen in een App Picker schakelen en bovendien wordt de informatie gedeeld tussen Commerce Cloud en Service Cloud. Hierdoor kunnen klanten naarmate ze van verkoop naar service overstappen met hen meebewegen. Daardoor wordt het eenvoudiger om vragen van klanten over een bestelling te verwerken, inclusief retourneren waar nodig.

De Lightning Order Management-tool is ontworpen om te werken met tools van andere leveranciers. Dat wil echter niet zeggen dat die externe tools ook worden weergegeven in de App Picker. Aangezien de tool ook betrekking heeft op externe leveranciers zoals rederijen, biedt Salesforce specifieke integratie-apps aan voor Lightning Order Management in de Salesforce AppExchange.

Salesforce Lightning Order Management is vanaf februari 2020 algemeen beschikbaar.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home