Salesforce lanceert Agentforce: AI die redeneert

Salesforce stelt Agentforce voor. Agentforce is een nieuwe implementatie van AI die beter en autonomer kan redeneren.

Salesfoce lanceert aan de vooravond van Dreamforce een belangrijke nieuwe AI-implementatie: Agentforce. De oplossing moet volgens de CRM-specialist de toekomst van AI vertegenwoordigen en copilots overtreffen. De aankondiging komt niet helemaal uit de lucht gevallen. In juli lanceerde Salesforce immers al de Einstein Service Agent.

Menselijk redeneren

Die Service Agent bleek de voorhoede van een stormloop aan agents. Agentforce is de verzamelnaam voor alle AI-gedreven agents. Die agents kunnen op een veilige manier aan data in de Salesforce Data Cloud, maar werken ook met API’s en integreren met platformen van derden. Ze onderscheiden zichzelf dankzij de Atlas Reasoning Engine, die Salesforce zelf ontwikkelde.

lees ook

Salesforce CEO is niet onder de indruk van Microsoft Copilot 

De engine benadert vragen op een menselijke manier. Eerst wordt een query geëvalueerd en eventueel verfijnd met bijvragen. Dan haalt de engine relevante en betrouwbare data op. Vervolgens stelt het systeem een uitvoeringsplan op om de gestelde opdracht uit te voeren.

Salesforce ziet Agents als een soort AI-gedreven stagiairs die in staat zijn alledaagse taken over te nemen van werknemers. In contrast met een copilot heeft een agent geen prompt nodig om in actie te schieten. Net als een stagiair zit een agent klaar om zijn taak uit te voeren wanneer dat relevant is.

Kant en klaar of zelfbouw

Verschillende agents zitten kant-en-klaar in de doos. Ze vervullen onder andere geavanceerde chatbot-functies, kunnen prospecten simuleren zodat verkopers hun pitch kunnen verfijnen, of dienen als persoonlijke assistent voor klanten. Het grote verschil met bestaande oplossingen is telkens de bredere capaciteiten, ingegeven door de Atlas-engine. De agents lopen niet vast op minder concrete high level vragen, maar kunnen die autonoom uitvoeren.

Gebruikers zijn niet beperkt tot voorgemaakte agents. Ze kunnen zelf automatiseringen bouwen of verfijnen via een low code-platform.

Tot slot is Agentforce niet alleen de naam voor de hele oplossing, maar ook de naam voor de evolutie van de Einstein Copilot. Die wordt Agentforce, en zit zelf ingebakken in het Salesforce-platform.

Beschikbaarheid

Agentforce voor Service en Sales is beschikbaar vanaf 25 oktober van dit jaar, maar bepaalde functionaliteit van de Atlas-engine komt pas in februari naar het grote publiek. De standaardprijs bedraagt twee dollar per conversatie.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.