Salesforce en Snowflake integreren dataplatformen

Salesforce en Snowflake werken samen om data uit beide platformen in realtime samen te brengen. Dat moet voor betere inzichten zorgen.

Salesforce en Snowflake kondigen aan dat ze gaan samenwerken rond hun data. Met Salesforce verzamelen bedrijven gegevens over hun klanten in het Salesforce Customer Data Platform (CDP), terwijl Snowflake op een nog grotere schaal gestructureerde en ongestructureerde data samenbrengt. Beide bedrijven willen hun databronnen volledig maken, zonder dat gegevens daarvoor gedupliceerd hoeven te worden.

Native en realtime

Salesforce CDP krijgt daartoe toegang tot Snowflake en Snowflake tot CDP. Data wordt in realtime gecorreleerd maar niet gekopieerd. De gegevens zijn doorzoekbaar aan de hand van referenties naar de originele data, die in realtime worden bijgehouden.

lees ook

­­­Applicaties, ijsbergen en een beetje crack: hoe Snowflake het datalandschap door elkaar wil schudden

Dat laat Snowflake-klanten toe om hun klantendata vanuit Salesforce CDP mee te gebruiken in de inzichten die ze via Snowflake kunnen verwerven. Andersom kunnen gebruikers in Salesforce inzichten verwerven met data vanuit Snowflake alsof die native in het CDP zou zitten.

Geen silo’s

Salesforce en Snowflake werken al een tijdje samen en delen heel wat klanten. In dat opzicht zijn ze geen concurrenten van elkaar, maar zijn ze wel verantwoordelijk voor data-silo’s. Die proberen de twee techbedrijven nu af te breken zonder dat daar kostelijke of complexe integraties voor de klant voor nodig zijn.

De aankondiging vindt plaats in de marge van de Dreamforce-conferentie volgende week. Algemene beschikbaarheid van de functionaliteit staat gepland voor ergens in de herfst van dit jaar.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.