Citrix neemt micro-app specialist Sapho over

sapho

Citrix heeft het Amerikaanse Sapho overgenomen. De virtualisatiespecialist betaalde 200 miljoen dollar om de maker van micro-apps voor werkplekken in te lijfen, aldus een woordvoerder van Citrix in een verklaring aan Venturebeat.

De micro-apps die zowel op smartphones als op personal computers werken, worden volgens de woordvoerder in Citrix Workspace geïntegreerd om zo te helpen bij actiegerichte meldingen voor werknemers. Iets dat meer gemak aan werkzaamheden zou toevoegen.

Sapho-bot

Het in 2014 opgerichte Sapho lanceerde het micro-app-platform in 2016 met als doel het snel uitvoeren van taken of het versturen van meldingen middels knoppen en afbeeldingen in plaats van natuurlijke taalverwerking. Tijdens eerdere financieringsrondes haalde de toenmalige start-up bijna 28 miljoen dollar op aan investeringsgeld.

Het bedrijf maakt onder meer apps gericht op teamsamenwerking, zoals Slack en Microsoft Teams, die een beroep doen op meer dan vijftig Software-as-a-Service (SaaS)-producten, als Salesforce, Workday, Concur, ServiceNow, Outlook en Google Drive. Afgelopen april werd er nog een speciale Sapho-bot geïntroduceerd voor Microsoft-teams met de mogelijkheid om meerdere SaaS-producten in één bot te integreren.

Employee Experience Portal

Zo kan een Concur micro-app bijvoorbeeld een manager vragen om een ​​onkostenrapport goed te keuren of te weigeren en bieden Oracle of Salesforce micro-apps de mogelijkheid snel een campagnestatistiekenrapport naar een team te versturen. Verouderde bedrijfssoftware kunnen met behulp van micro-apps voorzien worden van een meer moderne interface om zo het schakelen tussen meerdere apps te voorkomen alvorens het doel te bereiken.

Begin 2018 lanceerde Sapho nog de Employee Experience Portal, met onder meer de Sapho-assistent, voor cloud- en on-premise softwaresystemen. Iets dat ervoor zorgt dat werknemers met minder systemen dan voorheen zijn of haar werk kan doen. CBS Interactive en Turner Broadcasting maken hier inmiddels gebruik van.

Citrix Workspace-app

Tijdens de Citrix Synergy-conferentie eerder dit jaar stond de verenigde Citrix Workspace-app centraal. Het was toen al duidelijk dat het bedrijf zich daar vrijwel volledig op ging toeleggen. Zo maakt de Citrix Workspace gebruik van single sign-on (SSO), zodat de gebruiker na één keer inloggen toegang heeft tot alle applicaties en content.

De digitale werkruimte moet de gebruikers een consistente ervaring op al hun apparaten bieden. Een werknemer begint bijvoorbeeld thuis op zijn tablet, gaat onderweg verder op zijn smartphone en voltooit zijn taak bij aankomst op kantoor op zijn desktop.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home