Adobe neemt marketingspecialist Marketo over voor 4,75 miljard dollar

Adobe overname Marketo

Adobe kondigt aan dat het Marketo overneemt voor 4,75 miljard dollar. Dat is het hoogste bedrag dat het bedrijf ooit al heeft neergelegd voor een overname. De deal lijkt erop gericht om de marktpositie tegenover Salesforce en Oracle te verscherpen.

Marketo is gespecialiseerd in marketingautomatisering. Sinds mei 2016 is het eigendom van Vista Equity Partners dat toentertijd 1,79 miljard dollar neertelde. Een deal waar het investeringsbedrijf zeker niet zijn broek aan heeft gescheurd, nu het Marketo doorverkoopt aan Adobe voor maar liefst 4,75 miljard dollar.

Marketo brengt een kleine 5.000 klanten mee naar Adobe en verstevigt het B2B-marketingportfolio van de softwarespecialist. Het cloudplatform van Marketo omvat meer dan 500 partners en een community met meer dan 65.000 leden.

“Deze overname brengt de rijkdom van Adobe Experience Cloud analytics-, content-, personalisatie-, advertentie- en commerce-mogelijkheden samen met Marketo’s lead management en accountgebaseerde marketingtechnologie om B2B-bedrijven de mogelijkheid te bieden om marketingbetrokkenheid op grote schaal te creëren, beheren en uit te voeren”, klinkt het in een persbericht.

Digital Experience

Eenmaal de overname is afgerond, komt het Marketo-team terecht in de Digital Experience-tak van Adobe. De Digital Experience-afdeling was afgelopen kwartaal goed voor een omzet van 614 miljoen dollar en huisvest ook het recent overgenomen e-commerceplatform Magento.

Steve Lucas, de CEO van Marketo, krijgt een senior-positie binnen het management van Adobe en zal de activiteiten van het 3.000-koppige Marketo-team blijven leiden.

Adobe verwacht dat de transactie eind november kan worden afgerond, mits goedkeuring van de bevoegde autoriteiten.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home