WhatsApp Business doet toegevingen aan 200 miljoen gebruikers

In een mededeling over nieuwigheden voor advertenties laat Meta subtiel weten dat WhatsApp Business intussen de kaap van 200 miljoen gebruikers heeft gerond.

Meta voert een aantal aanpassingen door in zijn advertentiebeleid voor gebruikers van WhatsApp Business. In één adem maakt het bedrijf van toekomstig kooivechter Mark Zuckerberg ook bekend dat het platform intussen 200 miljoen accounts heeft.

Geen Facebook, geen probleem

Tot voor kort was het niet mogelijk voor gebruikers van WhatsApp Business om advertenties aan te maken voor Facebook en Instagram, zonder een account bij dat eerste. Daar brengt Meta nu verandering in.

Binnenkort kan je zulke advertenties meteen aankopen in de app van WhatsApp Business. Het enige dat je nodig hebt is een e-mailadres en een betaalmogelijkheid. Wanneer mensen op zo’n ad klikken komen ze dan meteen in WhatsApp terecht voor een vraag, een aankoop of om producten te bekijken.

lees ook

WhatsApp zet voortaan onbekende bellers op stil

De persoonlijke aanpak

Aangezien WhatsApp een vrij persoonlijke manier kan zijn voor (kleinere) bedrijven om te communiceren met klanten, werkt Meta aan een nieuwe functie op dat vlak. Het bedrijf gaat een feature testen waarmee accounts persoonlijke berichten zoals verjaardagswensen of reminders voor een afspraak kunnen sturen. Aankondigingen over speciale acties, zoals een uitverkoop, zijn ook een optie.

Iets telkens handmatig personaliseren is niet meer nodig. Met de nieuwe functie kan je berichten op naam sturen naar mensen uit een specifieke lijst, bijvoorbeeld “Klanten met een klantenkaart”. Je kan bovendien ook call-to-action-buttons toevoegen. Net als posts op Facebook of Instagram, zijn deze berichten ook in te plannen op een bepaalde dag en een specifiek tijdstip.

De functie is echter niet gratis, je zal er een extra kost voor moeten betalen binnen de app van WhatsApp Business. Binnenkort deelt Meta meer details over hoe dit precies gaat werken.

Na de introductie van Kanalen is dit opnieuw een uitbreiding van de zakelijke kant van WhatsApp om te communiceren met particuliere gebruikers. Meta voegt de laatste tijd wel vaker extra opties toe aan WhatsApp business, zoals het recente statusarchief.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home