Vlaamse Phished wil Amerikaanse markt veroveren

phishing e-mail

De Leuvense scale-up Phished, die inzet op bewustmaking rond phishing binnen bedrijven, breidt zijn activiteiten uit naar de VS.

Phished trekt naar de Verenigde Staten. Het bedrijf uit het Leuvense wil met zijn training tegen phishing ook Amerikaanse bedrijven beveiligen. Het bedrijf zet in op een beter bewustzijn rond de gevaren van phishing, voornamelijk aan de hand van gesimuleerde phishingcampagnes. Daarbij horen sinds eind vorig jaar ook trainingen.

Ambitie

“Met de push naar de Verenigde Staten willen we zijn waar hackers het hardst toeslaan”, zegt Arnout Van de Meulebroucke, oprichter en CEO van Phished. Hij hoopt dat de oplossingen op maat van zijn bedrijf aan de andere kant van de oceaan aanslaan. Phished heeft al Amerikaanse klanten, maar wil nu een versnelling hoger schakelen met de opening van een kantoor in New York.

Van de Meulebroucke verwacht dat de strengere Europese veiligheidscultuur een troef zal blijken op de buitenlandse markt. Ook de AI van Phished, die helpt om geslaagde trainingscampagnes op maat op te zetten, moet helpen in de concurrentiestrijd tegen lokale spelers.

De stap naar New York is niet het eerste avontuur buiten de landsgrenzen voor de scale-up. Phished heeft vandaag al kantoren nabij Londen en Parijs. De sprong naar de VS zet de internationale ambities van het bedrijf kracht bij.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.