ServiceNow en SoftwareOne gaan een strategische samenwerking aan om IT-modernisering in de cloud te versnellen door workflow-automatisering en cloudoptimalisatie te combineren.
ServiceNow en SoftwareOne gaan een strategische samenwerking aan rond IT-modernisering in de cloud. De samenwerking combineert de workflow-automatisering van ServiceNow met de licentie- en clouddiensten van SoftwareOne.
IT-investeringen optimaliseren
In de eerste fase van de samenwerking lanceren beide bedrijven een gezamenlijk aanbod. Dit combineert de automatiseringsmogelijkheden van ServiceNow met de cloud- en software-capaciteiten van SoftwareOne. Doel is om klanten te helpen hun IT-uitgaven efficiënter te beheren en een hoger rendement op investeringen te realiseren. Hierdoor kunnen bedrijven hun IT-middelen in theorie beter inzetten, kosten beheersen en meer focus leggen op innovatie.
De samenwerking moet klanten meer zicht bieden op hun IT-landschap en hen helpen bij het beheersen van stijgende softwarekosten. Ook willen SoftwareOne en ServiceNow meehelpen aan de opbouw van een datafundament voor initiatieven rond AI, beveiliging en verdere modernisering. Daarnaast richten de twee partijen zich met samenwerking op het verbeteren van de gebruikerservaring door bedrijfsprocessen te stroomlijnen en te automatiseren.
Focus op kostenbeheersing en groei
Volgens SoftwareOne sluit de samenwerking aan bij de groeiende behoefte van bedrijven om hun IT-ecosystemen te optimaliseren. Organisaties die een (niet altijd noodzakelijke) cloud-first strategie hanteren, moeten hun applicaties moderniseren om maximale waarde uit bestaande IT-investeringen te halen. ServiceNow en SoftwareOne willen die transitie ondersteunen door kostenbesparingen en operationele efficiëntie te stimuleren.
ServiceNow stelt dat bedrijven steeds meer onder druk staan om kosten te verlagen zonder hun groeistrategie in gevaar te brengen. De samenwerking met SoftwareOne moet helpen om een dergelijke balans naar klanten te brengen.