Plooibare Samsungtelefoon lokt meer klanten dan klassieke vlaggenschipmodellen

Samsung claimt dat zijn nieuwste plooibare telefoons het afgelopen jaar meer klanten naar het merk deden overstappen dan de klassieke high-end toestellen.

De nieuwste plooibare telefoons van Samsung vallen in de smaak. Volgens de Koreaanse smartphonebouwer kwamen meer mensen naar Samsung van een ander merk voor de Galaxy Z Fold 3 en de Galaxy Z Flip 3 dan voor de klassieke vlaggenschiptelefoons uit de S- en Note-reeksen. Vooral de kleinere Galaxy Z Flip 3 valt in de smaak. In een uitgebreide analyse stelden we vast dat het idee achter de Flip 3 erg verleidelijk is, maar de implementatie van Samsung op dit moment nog veel te wensen over laat en de investering nog niet waard is.

Groeiende populariteit

De meest recente onafhankelijke cijfers met betrekking op de markt van plooibare telefoons komen van Counterpoint en dateren van augustus 2021. Daaruit blijkt dat er vorig jaar ongeveer 9 miljoen toestellen over de toonbank gingen, waarvan 88 procent van Samsung afkomstig was. Samsung merkt op dat amper één maand na de lancering van de Galaxy Z Fold 3 en Galaxy Z Flip 3 de verkoop van beide toestellen al de totale verkoop van de voorgangers een jaar eerder oversteeg.

lees ook

Plooibare telefoons getest: de toekomst of aanstellerij?

Plooibare smartphones zijn handig om verschillende redenen. Toestellen zoals de Flip 3 maken klassieke smartphones meer broekzakvriendelijk, terwijl de Fold-filosofie ervoor zorgt dat je steeds een tablet mee hebt. De dingen staan nog in hun kinderschoenen, al toonde Oppo pas een concurrent voor de Fold 3 die komaf lijkt te maken met de meeste problemen waarmee Samsung voorlopig nog kampt.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home