IBM heeft bekendgemaakt een bundel van Watson-diensten aan te bieden voor overheidsinstanties, academische instituten en organisaties in de gezondheidszorg. De bundel, genaamd Watson Assistant for Citizens, kan helpen bij de communicatie rond het coronavirus.
Met Watson Assistant for Citizens kunnen bedrijven beter communiceren over het coronavirus. De Watson-bundel zal 90 dagen lang gratis beschikbaar zijn. Volgens IBM zijn de wachttijden voor vragen omtrent COVID-19 momenteel meer dan twee uur. Door de artificiële intelligentie van Watson te gebruiken, kunnen instanties veelvoorkomende vragen over COVID-19 sneller beantwoorden.
Watson Assistant for Citizens werkt in de publieke cloud van IBM. De bundel gebruikt data van verschillende bronnen, zoals lokale overheden en medische centra.
Watson Assitant for Citizens maakt gebruik van geavanceerde AI-technologie om vragen over het coronavirus te begrijpen en erop te reageren. Hierdoor kunnen burgers sneller betrouwbare informatie over COVID-19 ontvangen. De Watson-bundel werkt zowel online als telefonisch.
Beschikbaar in meerdere landen
IBM bevestigt dat Watson Assistant for Citizens beschikbaar zal zijn in het Engels, Spaans en nog 11 andere talen. De Watson-diensten worden naast de VS ook al gebruikt in Tsjechië, Finland, Griekenland, Italië, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Onder andere organisaties als de University of Arkansas for Medical Sciences, County of Ostego in New York, the UK National Health Service Wales en het Poolse ministerie van gezondheid maken al gebruik van Watson Assistant for Citizens. De komende periode zullen nog meer organisaties gebruik maken van de Watson-diensten van IBM.
Naast het gratis beschikbaar stellen van Watson Assistant for Citizens, draagt IBM op nog meer manieren bij aan de bestrijding van het coronavirus. Zo zette het bedrijf eerder al supercomputingmiddelen in voor het analyseren van COVID-19. Ook leverde IBM al mapping tools van The Weather Company om het virus te volgen.