Deloitte heeft opnieuw de Technology Fast 50 verkozen. Dit jaar is het de beurt aan GuardSquare dat in de voorbije vier jaar een omzetgroei van 4713 procent wist te realiseren. Deloitte benoemt eveneens de Rising Star: Byteflies.
GuardSquare staat aan de top van Deloitte’s 2018 Technology Fast 50 de rangschikking van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven in België. Met een explosieve omzetgroei de afgelopen vier jaar gaat het met de hoofdprijs lopen. Ook in de categorie software viel GuardSquare in de prijzen.
Heidi Rakels, CEO van GuardSquare: ‘We zijn blij en verrast met de prijs. Groei was voor ons nooit een doel op zich. We werken aan complexe technologie en onze belangrijkste focus is kwaliteit. Mede door onze achtergrond in open source software zijn we vanaf de eerste dag wereldwijd aanwezig. Het is dan ook erg leuk om nu te zien dat die focus duidelijk ook een goede strategie is om snel te groeien.”
Rising Star
Het in Luik gevestigde Mega en het in Gent gevestigde Silverfin eindigen op de tweede en derde plaats met een omzetgroei van respectievelijk 3087% en 2842%. Het Brusselse Destiny won de award voor de ‘Most Sustainable Growth’, de prijs voor het bedrijf dat de voorgaande jaren in elke editie de Fast 50-rangschikking haalde.
De Rising Star 2018 werd geselecteerd uit de tien meest beloftevolle bedrijven die minder dan vier jaar actief zijn. Een onafhankelijke jury, voorgezeten door Duco Sickinghe, CEO van Fortino, beoordeelde de investor pitch van elk bedrijf op basis van de schaalbaarheid van hun businessconcept, het globaal marktpotentieel, de kwaliteit van het management en het disruptief vermogen van de innovatie. De Rising Star-winnaar is Byteflies, een bedrijf gespecialiseerd in draagbare gezondheidsoplossingen.
Founders Hans Danneels en Hans De Clercq: “Wat een fantastisch gevoel! Tot Rising Star 2018 benoemd worden is de bekroning voor het harde werk dat wij met ons team 3,5 jaar lang hebben geleverd, het zijn vooral zij die deze prijs verdienen. Het doel van een onderneming op de starten is natuurlijk om een mooie business uit te bouwen. Groei is daar een belangrijk onderdeel van.”