Deloitte positioneert zich als conducteur van de AI-hypetrein

Met generatieve AI valt veel te verwezenlijken, maar wat precies? Consultancybureau Deloitte wil bedrijven wegwijs maken doorheen de mogelijkheden van de nieuwe technologie met een nieuwe dienst.

AI is hot. Zeker generatieve AI gebaseerd op Large Language Models (LLM’s) zoals ChatGPT kan een grote impact hebben op de werking van bedrijven. LLM’s kunnen op basis van simpele instructies tekst genereren, antwoorden op vragen (met variabele waarheidsgetrouwheid), of zelfs code schrijven. De lancering van ChatGPT voor het grote publiek ontketende een ware tsunami aan generatieve AI-oplossingen en diensten: de AI-hypetrein is op kruissnelheid.

Uitrol, training en beleid

De consultants bij Deloitte constateren dat er veel waarde kan zitten in generatieve AI, maar merken tevens op dat het te midden van de hype niet eenvoudig is om te weten waar je moet beginnen. De Generative AI Practice moet klanten helpen om door het bos de bomen te zien. Deloitte zal met de hulp van experts helpen bij de uitrol van bestaande oplossingen, alsook de training van nieuwe modellen. Ook ethische en legale uitdagingen komen aan bod.

Met het nieuwe aanbod kan Deloitte organisaties helpen om op de juiste manier aan de slag te gaan met generatieve AI. Hulp en inzicht kunnen van pas komen gezien de wildgroei aan mogelijkheden. Langs de andere kant zet Deloitte zich ook niet echt boven de hype: je kan het nieuwe aanbod ook bekijken als een zoveelste dienst waarmee een organisatie probeert te kapitaliseren op het enthousiasme rond generatieve AI.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home