Capgemini en SAP breiden hun samenwerking uit om organisaties te ondersteunen met generatieve AI in bedrijfsprocessen.
Capgemini heeft aangekondigd haar strategische samenwerking met SAP verder uit te breiden. De bedrijven richten zich op het implementeren van generatieve AI om uitdagingen in diverse bedrijfsprocessen zoals HR, verkoop, inkoop en duurzaamheid aan te pakken. Het opzet is om klanten te helpen bij het verbeteren van complexe bedrijfsprocessen.
Integratie van data en AI
De samenwerking combineert volgens de partijen Capgemini’s ervaring in data en AI met SAP’s Business AI-portfolio. Ze draait rond het SAP Business Technology Platform (SAP BTP). Capgemini breidt daarom zijn Global SAP Center of Excellence (CoE) uit op basis van drie pijlers:
- Verbeteren van bedrijfsprocessen: Ontwikkelen van sectorspecifieke use-cases om productiviteit en besluitvorming te optimaliseren.
- Versnellen van go-to-market: Integratie van AI-versnellers in SAP-projecten om efficiëntie te verhogen en time-to-market te verkorten.
- Opleiden van medewerkers: Bijscholen van 20.000 Capgemini-medewerkers in SAP’s AI-methoden en tools tegen midden 2025.
Capgemini en SAP werken ook vandaag al samen met klanten om generatieve AI in te zetten. Generatieve AI is een hype, maar dan wel één gebaseerd op concrete efficiëntiewinsten die op relatief korte termijn haalbaar zijn. Bedrijven groot en klein willen aan klanten duidelijk maken dat ze dé expert zijn op het vlak van AI.
lees ook
80 procent van organisaties verhoogt investeringen in generatieve AI
De nauwere samenwerking tussen SAP en Capgemini moet je in dat licht zien. SAP, dat al in menig groot bedrijf aanwezig is, wil aantonen dat het mee is met alles wat met AI te maken heeft, en Capgemini wil op zijn beurt als implementatiepartner laten uitschijnen dat het de juiste expertise aan boord heeft.