[adv] Sogeti Gent: een regionale speler op Champions League-niveau!

[Advertorial] Ongeveer één jaar geleden mocht ik aan de Ghelamco-arena de deuren openslaan van de eerste regionale Sogeti-vestiging in België. Jawel, ook al zijn we een – in End-2-End Quality engineering gespecialiseerde – dochter van het wereldwijd actieve Capgemini, toch geloven we tegelijk rotsvast in de meerwaarde van lokale aanwezigheid en ondersteuning van bedrijven. En wat blijkt na één jaar? De aanpak slaat aan: er is veel interesse van bedrijven uit de regio, en ook lokaal talent vindt steeds beter zijn weg naar Sogeti. Net als onze voetballende buren in de arena kijken we met veel vertrouwen naar het komende jaar.

Het Gentse kantoor was niet de eerste regionale hub die Sogeti in Europa oprichtte. Eerder waren al meer dan 80 vestigingen geopend, waaronder recent in Leeds, Malaga en Dortmund. Toch blijft het altijd even afwachten hoe de respons zal zijn vanuit het lokale doelpubliek. Zelf waren we heilig overtuigd dat we kmo’s, groeibedrijven en grote ondernemingen uit Oost- en West-Vlaanderen met dit kantoor het beste van beide werelden konden bieden: eenvoudige toegang tot de decennialange expertise, de schaalgrootte en het internationale netwerk van een wereldleider enerzijds, en de voordelen van een plaatselijk aanspreekpunt en een persoonlijke aanpak anderzijds. Lokaal talent dat de kennis en ervaring van de volledige groep tot bij de onderneming in de buurt brengt, dat is een heuse meerwaarde voor deze bedrijven. En het voorbije jaar hebben we hard gewerkt om die voordelen bij deze bedrijven stevig in de verf te zetten.

Zo hebben we dit voorjaar de QX Days georganiseerd in Gent. Dit jaarlijks Sogeti-event met edities in diverse landen zet het belang van quality engineering en testing in de verf aan de hand van keynotes, trendoverzichten en use cases door binnen- en buitenlandse experts. Voor de eerste keer dat in België de QX Days plaatsvonden, werd meteen het Gentse kantoor als ‘place to be’ gekozen. Met succes, want heel wat klanten en prospects daagden op voor die dag, waaronder vele waardevolle leads. Met deze dag werd Sogeti Gent letterlijk en figuurlijk op de kaart gezet.

Yvain Verelst, Director Sogeti Belgium

Daarnaast heeft Sogeti Gent ook stevig aan de (digitale snel)weg getimmerd, met onder meer blogs en  video’s, zoals een uitgebreide toelichting over het belang van testing voor bedrijven die AI en ChatGPT willen inzetten. En onze consultants staan klaar om nog meer hoogwaardige content online te plaatsen. Voeg daar nog de promotie op social media – ook op de kanalen van Capgemini en Sogeti – rond onder meer de QX-days aan toe en je begrijpt hoe online, social en regionaal elkaar alleen maar versterken.    

Tijd om te oogsten

Met deze en andere acties heeft Sogeti Gent flink gebouwd aan haar naamsbekendheid. Bedrijven uit de omgeving zijn geïnteresseerd in de voordelen die een nabije partner hen kan opleveren, en de tijd om de vruchten te oogsten van de vele zaadjes die het voorbije jaar zijn geplant, is erg nabij.

Eén aandachtspunt hierbij: het ziet ernaar uit dat onze groeiambities voor ons klantenbestand zullen worden bereikt, en dus zal ook Sogeti Gent zelf, met name het aantal medewerkers, moeten blijven groeien. Gelukkig hebben we ook hier grote stappen gezet. Sinds de start eind vorig jaar hebben we al 12 nieuwe talenten aan boord. En we verwachten deze groeispurt verder te zetten.

Een forse groei, in deze tijden van talentschaarste, dat klopt. Dit bewijst eens te meer dat ook voor de meer ervaren talenten, onze belangrijkste doelgroep vandaag, de combinatie van nabijheid en internationale contacten een significante meerwaarde betekent. Ook op andere vlakken biedt Sogeti trouwens het beste van beide werelden. Onze medewerkers krijgen alle kansen om te groeien en hun ondernemerschap te tonen, en de best mogelijke versie van zichzelf te worden. Hiervoor kunnen ze onder meer rekenen op een opleidingspakket waarin zowel soft als hard skills aan bod komen. En dit alles bij een bedrijf in de buurt, waarvoor je niet dagelijks uren in de file moet gaan staan. Kortom: Sogeti biedt een boeiende en gevarieerde werkomgeving op een boogscheut van hun woonplaats. Een aantrekkelijk aanbod, zo blijkt uit de vele geïnteresseerde kandidaten.

Na één jaar is de conclusie erg duidelijk: regionaal werken met en voor een internationaal bedrijf is een vooruitzicht dat vele personen en bedrijven als muziek in de oren klinkt. En Sogeti speelt daar perfect op in. 


Dit is een ingezonden commerciële bijdrage van Capgemini en Sogeti, geschreven door Yvain Verelst, Director Sogeti Belgium. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home