Adobe wil zich laten gelden op de nieuwe markt die het metaversum creëert. Het bedrijf is van plan tools te ontwerpen waarmee creatieve zielen nieuwe 3D-werelden kunnen bouwen in het metaversum.
Over het metaversum zijn al heel wat zaken verteld, al blijft het onduidelijk hoe die wereld werkelijk georganiseerd zal worden. De volledig nieuwe wereld staat in zijn geheel nog op wankele poten, maar voorspellingen van Gartner moeten bewijzen dat het metaversum werkelijk belangrijk wordt.
Geloof je het niet van Gartner, dan kunnen grote IT-bedrijven zoals Meta en Intel je misschien overtuigen. Alleen Apple zet zich af tegen het idee van een metaversum, die techgigant voelt zich duidelijk prima in de bestaande wereld.
Adobe over metaversums
Adobe ziet duidelijk ook toekomst in het metaversum. Het bedrijf kondigt een reeks nieuwe functies en tools aan die ingezet kunnen worden om aan het metaversum te bouwen. Eén van de belangrijkste tools zal de Adobe Substance 3D Modeler worden. Die tool maakt het eenvoudiger om te creëren voor en in 3D-omgevingen en is momenteel beschikbaar in bèta.
Het bedrijf geeft aan in de toekomst creatieve 3D-tools te integreren in aanvankelijk Adobe Commerce, Adobe Experience Manager, Adobe Analytics en Adobe Target. Voor zijn Creative Cloud-portfolio is de nauwere integratie al aangekondigd.
Welke invulling het bedrijf aan het metaversum geeft, wordt ook meegedeeld op de Adobe Summit 2022. Er wordt gesproken over meerdere metaversums waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, kunnen winkelen en gamen en waar vergaderingen mogelijk zijn.