Fujitsu bevestigt diefstal klantendata tijdens cyberaanval in maart

Fujitsu

Fujitsu werd in maart getroffen door een cyberaanval. Hoewel er geen ransomware aan te pas kwam, zou er wel informatie over klanten gestolen zijn.

Fujitsu geeft op zijn website wat meer tekst en uitleg (in het Japans) over een incident dat op 15 maart plaatsvond. Het bedrijf ontdekte op die dag dat indringers de IT-omgeving van het bedrijf waren binnengedrongen. Daarbij zou gevoelige informatie van klanten en individuen zijn buitgemaakt.

Het bedrijf bevestigt dat de aanvallers gebruik maakten van ‘geavanceerde malware’, maar voegt daar vrijwel meteen aan toe dat het niet om ransomware ging. Met hulp van de malware wisten de aanvallers 49 pc’s bij het Japanse bedrijf te infecteren. De getroffen devices werden zo snel mogelijk offline gehaald, maar dat kon dus niet vermijden dat de aanvallers al informatie hadden buitgemaakt.

Heel veer meer details maakt Fujitsu bekend. De aanval zou wel beperkt zijn gebleven tot het interne Japanse netwerk. Klanten moeten zich geen zorgen maken dat de hackers via de systemen van Fujitsu tot in hun omgeving geraakten. Fujitsu schakelde hulp van buitenaf in om de impact van het datalek te onderzoeken. Het feit dat betrokken partijen persoonlijk op de hoogte werden gebracht, impliceert dat niet om een kleinschalige hack gaat.

lees ook

Een datalek in je organisatie: wat nu?

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.