Salesforce lijft fieldservice-specialist ClickSoftware in voor 1,35 miljard dollar

Salesforce

Salesforce heeft ClickSoftware, specialist in fieldservice-software, gekocht voor een bedrag van 1,35 miljard dollar. ClickSoftware moet het fieldservice-aanbod van de Amerikaanse crm-leverancier versterken en valt onder de paraplu van Salesforce Service Cloud.

Afgelopen juni meldde Salesforce dat de Service Cloud voor het eerst de omzetdrempel van 1 miljard dollar had overschreden. De overname van ClickSoftware is bedoeld om dat cijfer te laten groeien, aldus Techcrunch. 

“Onze acquisitie van ClickSoftware zal niet alleen de groei van Service Cloud versnellen. Het stimuleert ook verdere innovatie met Field Service Lightning, om beter te kunnen voldoen aan de behoeften van onze klanten”, zegt Bill Patterson, algemeen directeur van Salesforce Service Cloud. 

Meerdere overnames

Het is de zoveelste overname door Salesforce dit jaar. De aankoop van ClickSoftware volgt enkele dagen na het sluiten van de Tableau-deal ter waarde van 15,7 miljard dollar. In april nam de crm-leverancier zijn onafhankelijk filantropietak Salesforce.org voor een bedrag van 300 miljoen dollar onder de eigen vleugels en lijfde het voor een onbekend bedrag MapAnything in, een aanbieder van locatiegebonden intelligentiesoftware.

De deal met ClickSoftware zal naar verwachting deze herfst worden gesloten en is onderworpen aan het normale goedkeuringsproces.

ClickSoftware

Het in 1979 opgerichte Amerikaanse ClickSoftware heeft zijn hoofdkantoor in Burlington, Massachusetts. Het bedrijf kent dus een veel langere geschiedenis dan Salesforce, dat in 1997 is opgericht.

ClickSoftware ging in 2000 publiek en bleef beursgenoteerd totdat het bedrijf in 2015 na een deal van 438 miljoen dollar met private-equity-onderneming Francisco Partners weer privé werd. De investeringsmaatschappij deed meteen goede zaken. Het hield ClickSoftware vier jaar vast, voordat het zijn geld meer dan verdubbelde.

ClickSoftware verbetert naar eigen zeggen de efficiëntie en effectiviteit van fieldservice-organisaties en mobiele medewerkers. In het onlangs gepubliceerde Gartner-quadrant voor Field Service Management is ClickSoftware voor de zevende keer op rij, op basis van zijn uitvoerbaarheid en de volledigheid van zijn visie, uitgeroepen als leider.

Gerelateerd: Salesforce rondt Tableau-acquisitie in recordtijd af

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home