Hoe TelSmart vaste telefonie naar je smartphone brengt

Telecommunicatie vormt een cruciale factor in bijna elk bedrijf en kan de trein van innovatie niet missen. TelSmart introduceert een nieuwe telefonie-oplossing die antwoord biedt op de huidige manier van werken.  

Dagelijks communiceren we met onze collega’s en klanten voornamelijk via Teams, e-mail of chatberichten. Eén van de meest traditionele en efficiëntste manieren van communicatie wordt door dit brede aanbod vaak onderschat: telefoneren. Telefoniesoftware is de laatste jaren nochtans enorm geëvolueerd.  

Telecombedrijf TelSmart speelt sterk in op deze efficiënte en groeiende communicatietool en zoekt de weg naar nieuwe innovaties. Zo ontwikkelde TelSmart recent een nieuwe telefonie-oplossing: de Flexy Sim. Deze oplossing maakt je smartphone slimmer en combineert niet alleen je mobiele en vaste telefonie met elkaar, maar biedt ook op maat gemaakte abonnementen voor iedere werknemer.  

De huidige telefonie-uitdaging

De manier van werken heeft sinds de coronapandemie een heel nieuwe wending gekregen. Werknemers werken waar en wanneer ze willen, thuis, op kantoor of onderweg. Deze huidige vorm van werken brengt uitdagingen met zich mee op gebied van communicatietechnologie. 

Vanwege de flexibele werkplekken -en tijden, kunnen traditionele cloud-telefonie-platformen niet altijd een antwoord bieden op de daarmee gepaarde uitdagingen. Werknemers die bijvoorbeeld vaak op de baan zijn, zullen bij het gebruik van een cloud-telefonie-app al snel verbindingsproblemen ervaren in regio’s met zwakke internetconnecties. “Bij ons gaat dit over het gsm-netwerk, waardoor je hier geen problemen mee ondervindt”, aldus Rob Renders van TelSmart. Daarnaast zijn collega’s ook niet op de hoogte wanneer zij onderweg aan het bellen zijn, en de lijn dus bezet is. De klassieke telefoniesoftware vraagt om meer flexibiliteit. In die context wilde TelSmart innoveren. 

3-in-1-oplossing

Om een antwoord te bieden op de huidige telefonie-uitdagingen, ontwikkelde TelSmart de Flexy-SIM, een 3-in-1-oplossing waarbij mobiele-, vaste telefonie en je telefooncentrale verwerkt zitten in één abonnement. Met deze ontwikkeling kunnen werknemers het abonnement aan hun simkaart toevoegen waardoor er geen externe applicatie nodig is. Op die simkaart kan je vervolgens een privé- en zakelijk nummer toevoegen, en met één knop switchen tussen beide.  

lees ook

Telefoniesoftware van de volgende generatie

“Ik kan mijn tijd en de bereikbaarheid van mijn bedrijf heel simpel managen vanop mijn smartphone met één klik. Voorbeelden zijn de meeting-button wanneer ik in meeting ben of de vakantie-button wanneer ik met vakantie ben. Bovendien kan ik met 1 klik kiezen of ik met mijn privé of zakelijk nummer uitbel”, aldus Ils Sterckx van Matuvu, een klant bij TelSmart.  

Slimme telefonie voor iedereen

De oplossing houdt rekening met de diversiteit aan type werknemers en creëert hiervoor verschillende abonnementen op maat. Zo is er een abonnement voor de office lover, flex worker, road explorer en travel enthusiast. Op die manier kan er aan de behoefte van ieder type werknemer voldaan worden. 

Bron: TelSmart

Werkt naadloos samen met CRM-systemen

Deze telefonie-oplossing is bovendien configureerbaar met meer dan 300 CRM-systemen, wat het voor de verkoopafdeling interessanter maakt. Telecommunicatie is namelijk een cruciaal onderdeel van een goede klantrelatie. Door de configuratie met CRM-systemen, kunnen werknemers meer inzichten verwerven in hun klantrelaties en de nodige statistieken analyseren. “Op die manier komen ook de mobiele gesprekken in de statistieken, en niet louter de gesprekken via de vaste lijn”, besluit Renders.  

Ambities voor 2024

In het snel evoluerende technologielandschap zoals we dat vandaag kennen, is het belangrijk om te blijven innoveren. Eén van de ambities die TelSmart vooropstelt in 2024, is het leven van maar liefst 3.500 nieuwe gebruikers te vereenvoudigen met het nieuwe SMART-aanbod. 

De vaste telefoons zullen steeds meer uit kantoren verdwijnen en wij zijn klaar om daar een frictieloos en modern alternatief voor te bieden.

Rob Renders

Een tweede ambitie reikt (letterlijk) verder, tot over de grens en daarbuiten. Het telecombedrijf plant dit jaar de eerste klanten in Nederland te helpen, en in 2025 volgt een verdere expansie naar andere EU-landen. “Dit jaar zal de focus steeds meer naar middelgrote en grote bedrijven gaan. Met de lancering van ons SMART mobiel aanbod, gaan we deze markt ook beter kunnen bedienen”, besluit Renders. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.