Een duik in de wereld van Zoom: Experience Center biedt klanten persoonlijke Zoom-ervaring 

zoom experience center

Het Experience Center van Zoom opende op 5 juni haar deuren in Londen en dompelt klanten op een innovatieve en interactieve manier onder in de wereld van Zoom.  

Zoom opende op 5 juni zijn eerste Zoom Experience Center in hartje Londen. De redactie van ITdaily mocht hier getuige van zijn en kreeg een exclusieve tour door het Experience Center voor de openingsreceptie. En met exclusief bedoelen we écht exclusief, want zelfs Graeme Geddes, Chief Growth Officer, vertelde ons nadien in een interview dat hij zelf de Experience-tour nog niet ervaren had.  

Ongeveer 2,5 jaar geleden borrelde het idee om te starten met een Zoom Experience Center waarin klanten en partners op een innovatieve en moderne manier ondergedompeld worden in Zooms aanbod. Met veel trots werd dan ook het eindresultaat gepresenteerd aan enkele journalisten en analisten, om nadien de opening feestelijk te vieren tijdens een receptie met klanten en partners. We nemen je mee voor een kijkje achter de schermen van Zooms Experience Center in hartje Londen. 

Boardroom of the Future 

Voor de officiële start van de rondleiding begeven we ons eerst naar de goed gekoelde Boardroom of the Future, waar we met andere journalisten plaatsnemen aan de halfopen ronde tafel. Wat ons meteen opvalt, is het gebogen 8K LED-scherm dat een volledige wand bekleedt en state-of-the-art audiosystemen. Deze ruimte is duidelijk het toonbeeld van Zooms moderne vergadertechnologie. 

Zoom – Boardroom of the Future

Na enkele inspirerende sessies van Zooms Board team, kwam Izabella Lorenz, Global Real Estate & Workplace Strategy bij Zoom, ons verlossen van de spanning. Iedereen is verheugd om de Experience Room tour aan te vatten, en dan spreken we niet enkel over de journalisten. Om ons toch nog iets langer in spanning te houden, wil Lorenz kort teruggrijpen naar de ontwerpstrategie en kernwaarden van het Experience Center. 

Ontwerpstrategie 

De ontwerpstrategie laat namelijk zien hoe Zoom duurzaamheid op een holistische manier benadert, door de CO2-voetafdruk te verminderen via de Gold LEED-certificering van het Experience Center, een wereldwijd erkend symbool van duurzaamheidsprestaties.  

Het Experience Center is een bewijs van onze kernwaarden zorg en duurzaamheid, met innovatieve ontwerpen en gemeenschapsgedreven initiatieven zoals Art for Impact.

Izabella Lorenz, Global Real Estate & Workplace Strategy bij Zoom

Daarnaast werkte Zoom samen met het Art for Impact-initiatief dat organisaties koppelt aan kunstenaars om hun lokale non-profitgroepen te ondersteunen. Zoom sloeg de handen in elkaar met het Nicaraguaanse vrouwencollectief Tejedoras, de NGO Casa Congo en het ontwerpbureau Unispace om een op maat gemaakt wandtapijt te creëren bestaande uit 3.500 plastic zakken, om bezoekers te inspireren tot actie voor milieubescherming en sociale impact.   

Welkom in de wereld van Zoom 

We begeven ons richting de ontvangstruimte, waar de Experience Center-tour start. Hier worden partners en klanten ontvangen en vindt de eerste ontmoeting plaats. Een modulaire zetel en keukenkraan waar elk mogelijk drankje uitvloeit op basis van een tablet vallen op, al is het toch de cilindervormige glazen ruimte in het midden van de ruimte die de meeste aandacht trekt. De zogenaamde Lens Wall is een bijna 40 meter lange wanddecoratie. 

In deze cilindervormige glazen ruimte staat Frankie Vu ons op te wachten, Experience Center Evangelist, EMEA, bij Zoom. Eenmaal in de ruimte, worden we bijna volledig omringd door LED-schermen. Hier staan we voor ‘s werelds eerste gebogen LED-scherm met multi-touch interactiviteit dat een 360-graden visuele ervaring biedt. En dat demonstreert Vu ons met veel plezier.  

Frankie Vu voor het interactieve LED-scherm

Wanneer we ons omdraaien, verschijnt Vu’s collega voor het tweede LED-scherm achter ons om een demonstratie te geven over hoe AI Companion, de AI-bot van Zoom, het werk van een fictief weergegeven persoon kan verlichten. In enkele vloeiende aanrakingen op het scherm verschijnt het ene beeld na het andere. We krijgen een simulatie te zien van hoe AI-Companion ingeschakeld wordt in het samenvatten van meetings, opzoeken van gespreksonderwerpen en nog veel meer. 

De demonstratie gaat verder met een ander Zoom-teamlid die het scherm overneemt en toont hoe AI Companion in een specifieke use-case ingezet kan worden, in dit geval een contact center. Met enkele voorbeelden laat hij zien hoe AI Companion naadloos overschakelt van de AI-chatbot naar de customer service-medewerker, die met behulp van AI de klant in no-time van de juiste informatie voorziet.  

Door de ogen van de klant 

En het is die laatste demonstratie die toont hoe het product door de ogen van een specifieke klant ingezet kan worden. Dat is ook het grote doel dat Zoom voor ogen heeft met zijn Experience Center. De showcases worden voor iedere klant of partner gepersonaliseerd tijdens demonstraties en workshops, zodat zij zich helemaal kunnen onderdompelen in Zooms aanbod. Het biedt een realistische en tastbare ervaring van Zoom, door de ogen van de klant.  

lees ook

Zoom lanceert Zoom Workplace: gekende functionaliteit samen met AI in één platform

Mondjesmaat stromen de eerste partners en klanten binnen voor de officiële openingsreceptie van Zooms Experience Center. We worden uitgenodigd om aan te sluiten bij de groep onder het genot van een drankje. Bij een opening hoort natuurlijk een officieel openingslint, dat op rituele wijze met een grote schaar doorgeknipt wordt. Het Zoom Experience Center is hierbij geopend.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.