SAS introduceert nieuwe AI-technologie voor het verspreiden van digitale advertenties  

Persoonlijke reclame

SAS introduceert drie nieuwe AI-technologieën die bedrijven in verschillende sectoren moet helpen. Onder meer brengt SAS een nieuwe advertentietechnologie die bedrijven opnieuw de controle moet geven over hun marketingboodschappen.  

Bryan Harris, Chief Technology Officer bij SAS: “Het zijn veranderende tijden voor bedrijven en zowel AI als de cloud kunnen bedrijven helpen bij de transformatie naar een hybride wereld.” SAS kondigt daarom nieuwe technologieën aan die inspelen op de behoeften van verschillende markten.

SAS 360 Match

Jonathan Moran, Head of MarTech Solutions Marketing bij SAS: “SAS 360 Match moet bedrijven opnieuw de controle geven over hun advertenties.” De technologie gebruikt de wensen van de klant als uitgangspunt om ervoor te zorgen dat de boodschap ook aanslaat en blijft hangen.

Daarbij haalt Moran voornamelijk uit naar de advertentietools die techgiganten op de markt brengen. “Een voordeel voor ons is dat wij een onafhankelijk bedrijf zijn. Wij kunnen zelf geen financieel gewin halen uit klantengegevens die ons platform verwerkt. Dat verandert wanneer je digitale advertenties verspreid met bijvoorbeeld Privacy Sandbox van Google.”

Deze technologie vormt een onderdeel van een cloudgebaseerd advertentieplatform dat geïntegreerd wordt in bestaande oplossingen van het bedrijf. Op het platform kunnen gebruikers verder klantengegevens vinden, advertenties inplannen en sleutelen aan de marketingstrategie en de klantenervaring.     

De technologie is gericht op onder meer media-outlets, retailers en bedrijven uit de financiële sector.  

SAS Clinical Enrollment Simulation Cloud

SAS introduceert verder software die het medisch onderzoek verder vooruithelpt. Onderzoekers kunnen daarmee het inschrijvingsproces voor klinische proeven virtueel uittesten. Volgens het bedrijf moet de technologie de wereld beter voorbereiden op een volgende pandemie.

Later dit jaar zal de software-as-a-service beschikbaar komen in de Microsoft Azure Marketplace. Een exacte datum wordt voorlopig niet gegeven.

lees ook

SAS legt zijn analytics-eitjes in heel wat mandjes, maar vooral in dat van Microsoft

SAS Grid Guradian AI

De derde technologie moet energiebedrijven helpen bij verschillende zaken. Het bepaalt op welke vlakken kan worden bespaard, beschermt werknemers op verplaatsing en de betrouwbaarheid van het energienet wordt verbeterd.

De data helpt deze bedrijven in het berekenen wanneer storingen zullen voorvallen, zodat de bedrijven kunnen inplannen welke onderhoudswerken voorrang moeten krijgen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home