Het gebruik van analytics evolueert in de meeste organisaties voortdurend. Bovendien werken veel organisaties aan de weg om analytics strategisch in te zetten. Dat blijkt uit onderzoek van SAS. Deze whitepaper gaat dieper in op de resultaten.
Meer dan 80 procent van de respondenten zegt dat analytics ondertussen de boardroom in hun organisatie heeft bereikt, terwijl slechts 35 procent analytics bedrijfsbreed inzet. Het management heeft doorgaans het nut van analytics dus wel begrepen, maar de uitrol van een volwaardige analytics-strategie doorheen het bedrijf blijft nog vaak achterwege.
Het inzetten van een analytics-platform blijkt in dat geval veelbelovend om de strategische waarde van analytics te vergroten. Bovendien geven respondenten aan dat zo’n platform kan helpen bij het intergreren van data en databronnen doorheen de hele organisatie. Andere verwachte voordelen zijn een verhoogde accuraatheid, inzichten, vereenvoudiging, schaalbaarheid en integratie.
Je kan de whitepaper via onderstaand formulier downloaden voor meer inzichten uit het onderzoek.
[leadform title=’How to maximize the impact of your analytics’ url=’https://itdaily.be/wp-content/uploads/2019/04/here-and-now-the-need-for-an-analytics-platform-110056.pdf’ tags=’Whitepaper-SAS-analytics-impact-april-2019′ company=’SAS’]