7 tips om de adoptie van analytics te promoten binnen een organisatie

Analytics-tools zijn vandaag eenvoudiger dan ooit in gebruik. Ze verwijderen de complexiteit en bijhorende intimidatie, zodat meer business-users ermee aan de slag kunnen.

Het concept van organisaties die beslissingen moeten nemen op basis van data is niet nieuw. De meesten hebben gedetailleerde rapporten, dashboards en veel informatie tot hun beschikking die ze mogelijks al jaren gebruiken. Waar velen geen rekening mee houden, is de explosie aan data de laatste jaren en de type data (gestructureerd of ongestructureerd).

Verder is het klantenlandschap meer divers dan ooit en de oplossingen die je gebruikt worden steeds complexer. Reken daar bovenop nog steeds meer verantwoordelijkheden voor werknemers en bijgevolg minder tijd om belangrijke beslissingen te nemen. Kort samengevat: doe meer met je data en laat het voor je werken. Daarom promoot SAS het concept ‘analytics voor iedereen’.

Uitgebreide checklist

De belangrijkste uitdaging is niet beslissingen nemen op basis van data, maar het begrijpen van de opties en de keuzes. Je moet het verschil kunnen zien in risico’s en opportuniteiten om slimmere beslissingen te nemen. Geavanceerde analytics is daarin essentieel.

De wereld van analytics is gevuld met talrijke tools voor diverse business-segmenten. Ze zijn vaak zelf-onderhoudend en versterkt met capaciteiten om meerdere algoritmische aanpakken te verwerken. Ze helpen anderen in het nemen van beslissingen.

SAS heeft voor jou een checklist uitgewerkt met 7 tips die zich richten op kernproblemen, maar ook als gids dienen om huidige reviewprocessen binnen de organisatie te verbeteren. Ben je benieuwd? Vul dan hieronder je gegevens in en download daarna gratis het ebook.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home