Zoom IQ voor Sales krijgt naam die positieve impact op omzet in de kijker zet

Met een naam als Zoom Revenue Accelerator voor wat voordien Zoom IQ for Sales heette, moet het voor iedereen duidelijk zijn dat de oplossing een goede zaak is voor de bedrijfsportemonnee.

Zeg niet Zoom IQ for Sales, maar Zoom Revenue Accelerator. Zoom IQ als naam voor slimme Zoom-producten gaat op de schop. Voor werknemers van bedrijven allerhande ontpopt de slimme functionaliteit zich tot de Zoom AI Companion, terwijl de versie voor verkopers een speciale behandeling krijgt die de positieve impact op de omzet moet benadrukken.

De Zoom Revenue Accelerator is een AI-assistent op maat van verkopers. De assistent kan klassieke taken verrichten en bijvoorbeeld samenvattingen geven, maar de functionaliteit gaat verder. Zoom stelt dat de AI op basis van een (video)gesprek kan aangeven wat de stemming van de tegenpartij was, feedback geven op het engagement en de ratio van spreken en luisteren. Ook volgende stappen kan de tool distilleren.

Nieuwe functies

Onder de nieuwe naam krijgt de assistent in de herfst nieuwe functies. De Virtual Coach is een trainingsomgeving waar echte conversaties gesimuleerd worden. Dat moet helpen met onboarding van nieuwe verkopers, en de verbetering van de consistentie van de boodschap waarmee je bedrijf naar buiten komt.

lees ook

Copilot-concurrent Zoom AI Companion kost niets extra voor betalende gebruikers

Met Deal Risk Signals kunnen verkoopsteams een soort beleidsregels instellen waarop de AI zich zal baseren om de alarmbellen te luiden wanneer een deal niet snel genoeg vooruitgaat. Discover Monthly luistert dan weer mee naar gesprekken om aan te geven hoe vaak en hoe concurrenten worden vernoemd in gesprekken.

Concurrentie

Met de Zoom Revenu Accelerator moet Zoom concurreren met oplossingen van andere partijen die meer data ter beschikking hebben en interactie met klanten vanuit een andere hoek behandelen. Denk maar aan Salesforce, dat met Einstein GPT ook een ingebouwde AI heeft om verkopers bij te staan met gelijkaardige functionaliteit. Salesforce-klanten hebben echter een enorme historische database van klanteninteracties ter beschikking om mee aan de slag te gaan.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.