Door een bug in de kalender van het nieuwe Outlook konden gebruikers geen agenda-items meer toevoegen wanneer ze werkten met IMAP/POP3-accounts. Microsoft biedt nog geen echte oplossing aan.
Microsoft erkent een probleem in het nieuwe Outlook, waarbij gebruikers in sommige gevallen geen nieuwe afspraken meer kunnen toevoegen aan hun agenda. Gebruikers bonden de kat de bel aan via de fora van Microsoft.
Enkel e-mailadressen van derde partijen getroffen
Een specialist erkende het probleem en gaf een tijdelijke oplossing: het probleem doet zich enkel voor wanneer er een IMAP/POP-e-mailaccount van derde partijen ingesteld is als het primaire account van Outlook. Wie dat kan aanpassen, kan het euvel omzeilen. Dat zijn bijvoorbeeld e-mailadressen van Google. Adressen met een Microsoft-domein hebben dit probleem niet.
Door een account van Microsoft in te stellen als primair e-mailadres, is het weer mogelijk om terug in het huidig account agenda-items aan te maken. Microsoft Outlook kampt de laatste tijd wel vaker met bugs en problemen. Zo crashte de applicatie als gebruikers tekst wouden kopiëren, en konden gebruikers met meer dan vijfhonderd mappen geen mails meer versturen.
Een definitieve oplossing voor dit probleem is er nog niet, maar het issue staat wel op de agenda. Het topic op het supportforum blijft open zodat gebruikers feedback kunnen delen.