Adobe Customer Journey Analytics krijgt een aantal nieuwe, experimentele functies om klanten beter te traceren over verschillende platformen.
De pandemie heeft de evolutie naar online winkels drastisch versneld. Een online winkel betekent heel wat extra datapunten (web, mobiel) die je kan koppelen met de fysieke winkel. Alle data vergaren is één, conclusies trekken en acties ondernemen zijn vaak de grootste uitdagingen.
Om ondernemingen beter te ondersteunen in de volledige consumententraject biedt Adobe al langer een Customer Journey Analytics-portaal. Die tool krijgt nu nieuwe experimentele functies waar je scenario’s kan testen en resultaten kan analyseren. Denk bijvoorbeeld aan een aanpassing op je website of dat resulteert in meer of minder aankopen of downloads. Vergelijk het met A/B-testen gefocust op het commerciële traject met als doel een nog meer persoonlijke aanpak voor elke klant.
Adobe maakt gebruik van machine learning-modellen om datasets beter te correleren. Het algoritme houdt rekening met historische data, vergelijkbare campagnes, lopende testen en meer.
lees ook
Adobe kondigt tools aan die het toelaten mee aan het metaversum te bouwen
De softwaregigant benadrukt dat Customer Journey Analytics een custom platform is waar organisaties data kunnen voeden vanuit eender welke huidige set van tools dat ze al gebruiken.
Tot slot is er voortaan ook een nieuwe integratie tot de klantsegmenten binnen Customer Journey Analytics en het Customer Data Platform (CDP). Hier kan je zaken die je ontdekt binnen analytics omzetten naar acties op elk systeem.