Western Digital gehackt, My Cloud tijdelijk niet bereikbaar

Western Digital

Opslagspecialist Western Digital is slachtoffer van een hack. Om de diensten te beschermen, heeft het zijn cloudomgeving offline gehaald.

Volgens een persbericht hebben ongeautoriseerde externen toegang verkregen tot sommige systemen. Het incident vond plaats op 26 maart. Na de ontdekking haalde Western Digital veiligheids- en forensische experts in huis, alsook de politie, om alles grondig te onderzoeken.

WD geeft voorlopig geen extra commentaar omdat het onderzoek nog in een vroege fase zit. “Gebaseerd op het verrichte onderzoek tot nu toe, geloven we dat een ongeautoriseerde partij data hebben buitgemaakt van onze systemen. We werken eraan om de hoeveelheid verkregen data te begrijpen.”

Om verdere problemen te voorkomen, heeft Western Digital bepaalde onlinediensten offline gehaald. Het gaat volgens WD om een ‘proactieve reden om de operaties te beveiligen’. Sinds dit weekend ondervinden gebruikers problemen met My Cloud, My Cloud Home, My Cloud Home (Duo), My Cloud OS5, SanDisk ibi en SanDisk Ixpand Wireless Charger.

WD doet er volgens het publieke statement alles aan om zijn infrastructuur en bijhorende diensten snel opnieuw online te krijgen. Voorlopig is het niet duidelijk hoelang alles offline (of gebrekkig online) zal blijven. Western Digital deelt geen tijdlijn en extra informatie over de hack is tamelijk summier.

Op deze statuspagina kan je de onlinediensten van Western Digital monitoren. De meest recente update dateert van gisteren met een bevestiging van de problemen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home